Autotootja Jaguar Land Rover asutas tehnoloogiaüksuse InMotion, mille eesmärgiks on nutiplatvormide loomine ja sõidujagamisteenuste arendamine, kirjutab Autoweek.
Ka Jaguar Land Rover sekkub sõidujagamisärisse
Ettevõte plaanib hakata oma sõidujagamisteenuseid testima juba lähikuudel.
«Uute rakenduste ja nõudeteenuste (ik on-demand services) arendamisega saame me pakkuda oma praegustele ja uutele klientidele kaasavaid ja hindamatuid kogemusi,» ütles autotootja strateegiadirektor Adrian Hallmark pressiteates.
InMotion hakkab turgu kompima aeglases tempos, uurides kõigepealt uusimaid transpordiprobleeme, mida saaks tarkvara abil lahendada. Seejärel hakatakse viima läbi eksperimente nõudeteenustega, testima neid reaalses maailmas ning arendama ärimudeleid ning rakendusplatvorme, mida avalikkuse ette tuua.
Oma huvi on selle äriniši vastu üles näidanud mitmed teised autotootjad, näiteks teatas oma sõidujagamisteenuse ReachNow lansseerimisest ka BMW, mis loodab sellega katta lähiajal USAs 10 suurimat linna. General Motors valis aga teistsuguse strateegia, investeerides juba mõnda aega turul tegutsenud sõidujagamisteenusesse Lyft pool miljardit dollarit.