Saksamaa väljaande Bild am Sonntagi andmetel on riigi võimud võtnud Fiati uurimise alla, kuna kahtlustavad autotootjat heitgaasitestide tulemusi moonutava süsteemi kasutamises.
Leht: Fiat mõtles heitgaasitestide läbimiseks välja nutika petusüsteemi (5)
Nimelt selgus Saksamaa mootoritranspordiameti (KBA) testidest, et mõnede Fiati mudelite heitgaase vähendavad süsteemid töötavad järjest vaid 22 minutit ning lülituvad seejärel välja. Ametlikud laboritestid kestavad standardina aga vaid 20 minutit, mis viitab lehe hinnangul sellele, et Fiati süsteemid olid teadlikult loodud heitgaasinäitajaid vaid testide ajaks nõutud piires hoidma.
Ajalehe andmetel avastati see skeem esimest korda Fiat 500X testide ajal, samuti olevat Fiati tarnepartner Bosch teavitanud võime, et Fiat kasutab süsteemi, mis peatab emissioone vähendavate filtrite töö või vähendab selle efektiivsust.
Bosch ei soovinud seda väidet ajalehele kommenteerida. Saksamaa võimud olid samuti kidakeelsed. Transpordiminister Alexander Dobrindt ütles eelmise nädala reedel, et «Fiati mudeleid tuleb täiendavalt testida.»
Eelmisel nädalal avalikustatud Briti ja Saksamaa valitsuste tellitud uuringust selgus, et mitte ükski testimisele võetud 93 diiselmootoriga autost ei suutnud reaalses elus mahtuda Suurbritannias autodele lubatud lämmastikoksiidide saastenormidesse.
Mõlema riigi võimud on kutsunud autotööstust üles olukorda kiirelt parandama.