Jaapani autotootja Mitsubishi Motors tunnistas, et on alates 1991. aastast oma mudelite kütusekulunäitajaid võltsinud, kirjutab Bloomberg.
Mitsubishi on viimased veerand sajandit kütusekulunäitajaid võltsinud (2)
Kuigi Mitsubishi väitis veel eelmisel nädalal, et võltsimine puudutas vaid 625 000 väikeautot, mille ökonoomsusnäitajaid moonutati kuni kümme protsenti, oli ettevõte sunnitud teisipäeval teatama, et pettus oli siiski palju ulatuslikum. Autotootja tippjuhid tunnistasid ametlikul pressikonverentsil, et on moonutatud kütusekuluteste läbi viinud juba alates 1991. aastast. Mitsubishi asepresidendi Ryugo Nakao sõnul ei ole veel teada, kui palju mudeleid on selle aja jooksul vääralt testitud, kuid selle väljaselgitamiseks luuakse spetsiaalne välistest ekspertidest koosnev uurimiskomisjon.
«Kliendid ostsid meie autosid, tuginedes vääratele kütusekuluandmetele,» tunnistas Mitsubishi Motorsi president Tetsuro Aikawa teisipäeval toimunud pressikonverentsil. «Ma pean nende ees vabandust paluma.»
Mitsubishi uus avaldus viis ettevõtte aktsia juba viiendat päeva järjest langusesse. 26. aprilli börsipäeva lõpuks oli ettevõtte turuväärtuseks 427 miljardit jeeni ehk 3,4 miljardit eurot. See tähendab, et nädalaga on üha paisuv skandaal pühkinud juba pool Mitsubishi Motorsi börsiväärtusest.
Aikawa, kes enda sõnul ei olnud aastakümneid kestnud pettusest varem teadlik, ütles pressikonverentsil, et autotootja veel otsustanud, kuidas täpsemalt klientidele tekitatud kahju kompenseerida.
Eelmisel nädalal, mil skandaal esmakordselt meediasse jõudis, tunnistas Mitsubishi, et ei olnud Jaapanis kehtestatud testimisstandardeid järginud alates 2002. aastast. Pettuse avastas teine Jaapani autotootja Nissan, millele Mitsubishi tarnis võltsitud kütusekuluga väikeautosid.
Nakao kinnitas pressikonverentsil, et Mitsubishi Motors kavatseb skandaalist hoolimata avalikustada oma finantsaasta neljanda kvartali tulemused kolmapäeval, nagu varem plaanitud.
Jaapani valitsus teatas, et loob sõidukite testimiste ebaregulaarsuste ennetamisele keskenduva töörühma. Transpordiminister Keiichi Ishii ütles teisipäeval ajakirjanikele, et võtab kütusekulutestide moonutamist «äärmiselt tõsiselt».
Nakao sõnul võib autotootja olla sunnitud Jaapani riigile tagasi maksma väikeautosid puudutavad maksusoodustused, mille saamiseks ei oleks autod oma tegelike kütusekulunäitajatega klassifitseerunud. Samuti on käimas läbirääkimised Nissaniga Nissani klientidele tekitatud kahju kompenseerimise kava üle.