Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Fiat Chrysler kutsub veidra käigukangiprobleemi tõttu tagasi üle miljoni auto

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee Foto: SCANPIX

Autokontsern Fiat Chrysler teatas, et kutsub üle maailma tagasi kokku 1,1 miljonit Chrysler 300, Jeep Grand Cherokee´d ja Dodge Chargerit, et varustada autode elektrooniline käigukangisüsteem täiendavate hoiatustega, kirjutab The Verge.

Fiat Chrysler selgitas, et kuna suurem osa automaatkäigukastiga autode juhtidest on harjunud käigukangi füüsiliselt vajalikule positsioonile lükkama, võib kolme ülalnimetatud mudeli vanemate versioonide elektrooniline käigukangisüsteem neid segadusse ajada.

Nimelt asub nende autode käigukang käigupaneelil vaikimisi keskpositsioonil. Selleks, et auto käigukang parkimisasendisse viia, tuleb seda ettepoole lükata, sõiduasendi jaoks tuleb see aga tagasi tõmmata. See tähendab, et vastupidiselt tavalisele käigukonsoolile on keeruline ainult peale vaadates kohe teada, millises režiimis auto parasjagu on (tõsi, konsoolil on olemas küll seda markeerivad imeväikesed LED-tuled).

Selline käigukangisüsteem on suutnud juba suure hulga autojuhte segadusse ajada ning praeguseks on registreeritud 41 vigastust, mida seostatakse just nimetatud probleemist tekkinud valearvestustega.

Kuigi ka praegu annavad autod juhile töötava mootoriga autost lahkudes hoiatussignaali, kavatseb Fiat Chrysler sõidukite tarkvara täiendada lisahoiatustega ning funktsiooniga, millega auto ei hakkaks juhul, kui juht unustab käigukangi parkimisasendisse lükata, liikuma.

Cherokee, Chargeri ja 300 uuematel versioonidel on see disainiviga juba parandatud.

Tagasi üles