Mitsubishi Motors teatas, et testis uuesti USA turule mõeldud 2013.-2017. aasta mudeleid ning nende kütusekulu oli lubatud tasemel, kirjutab Reuters.
Mitsubishi väidab, et USAs uute mudelite kütusekuluga ei petetud
Ettevõtte aktsiahind tegi uudise peale kaheksaprotsendise tõusu, kuna investorid olid skandaali puhkedes kartnud kõige rohkem just USA võimude poolt määratavaid kõrgeid trahvisummasid.
Samas ei tähenda Mitsubishi avaldus, et need trahvid tulemata jäävad. Tegu on Mitsubishi enda Põhja-Ameerika üksuse poolt läbiviidud testiga, mis hõlmas vaid kolme viimase aasta mudeleid ning USA võimud ei ole veel ise vastavaid teste läbi viinud. Teisipäeval antud pressikonverentsil tunnistas autotootja, et on kütusekulunäitajaid võltsinud juba 1991. aastast alates, kuigi hetkel ei ole veel täpset ülevaadet, milliseid mudeleid see puudutab.
Veel eelmisel nädalal väitis Mitsubishi, et võltsimine puudutas vaid 625 000 väikeautot, mille ökonoomsusnäitajaid moonutati kuni kümme protsenti, kuid teisipäeval oli ettevõte sunnitud teatama, et pettus oli siiski palju ulatuslikum.
Jaapani valitsus teatas teisipäeval, et loob kütuseskandaali valguses sõidukite testimiste ebaregulaarsust vältiva töörühma. Transpordiminister Keiichi Ishii ütles ajakirjanikele, et võtab kütusekulutestide moonutamist äärmiselt tõsiselt.
Lisaks muudele võimalikele trahvidele ja hüvitistele võib Mitsubishi olla sunnitud Jaapani riigile tagasi maksma väikeautosid puudutavad maksusoodustused, mille saamiseks ei oleks autod oma tegelike kütusenäitajatega klassifitseerunud.
Hoolimata USA mudeleid puudutavale pressiavaldusele järgnenud aktsiahinna kergest tõusust oli 28. aprilli börsipäeva lõpuks ettevõtte turuväärtuseks 442 miljardit jeeni ehk 3,56 miljardit eurot. See tähendab, et skandaal on veidi rohkem kui nädalaga pühkinud umbes pool Mitsubishi Motorsi börsiväärtusest.