Päevatoimetaja:
Kaido Einama

BMW M-seeria saab tulevikus neliveo (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
BMW M2 Coupe on siiski veel tagaveoline
BMW M2 Coupe on siiski veel tagaveoline Foto: SCANPIX

BMW hakkab ilmselt juba lähiaastatel M-seeria autodele pakkuma ka neliveo valikut, kirjutab Autocar.

M-üksuse juhtdivision Frank van Meel rääkis Autocarile, et kuna autode võimsus üha suureneb, lisandub ka neliveo valik, kuid vaikimisi standardiks jääb alati siiski tagavedu.

«M-seeria autod on jõudmas punkti, kus nende kasvas võimsus sunnib meid midagi ette võtma. Nad on filosoofilistel põhjustel siiani tagaveolised, kuid rohkem kui 600hobujõuliseid M-seeria autosid on turgudel nagu Šveits ja Kanada üha raskem müüa.»

Van Meeli sõnul on BMW insenerid näinud kõvasti vaeva autode veojõu, stabiilsuskontrolli ja pöördemomendisüsteemide arendamisega, kuid vihjas, et tulekul on ka neliveovalik.

«Me ei turustaks seda xDrive´ina,» selgitas ta. «Me peame olema tagaveo ajaloolise väärtusega ettevaatlikult ringi käima.»

Van Meeli sõnul võiks selleks nimeks olla pigem 2+2WD või midagi sarnast, et rõhutada auto tagaveo olulisust. Järgmise aasta M5 on ilmselt veel vaid tagaveoline, järgmistele mudelitele lisandub aga suure tõenäosusega neliveovalik.

BMW M-seeria (M tähistab mootorisporti) üksus loodi ettevõtte ralliprogrammi baasil 1972. aastal. Hiljem hakkas BMW M-seeria autosid kasutama oma sõidukivaliku täiendamiseks. M-märki kandva auto mootorit, käigukasti, vedrustust, interjööri, aerodünaamikat ja välist disaini on eraldi modifitseeritud, mis eristab seda ka BMW tavamudelitest.

Tagasi üles