Mida rohkem jagatud ja mõistlikult kasutatud ressursse, seda parem meile pikas perspektiivis kõigile.
Asjaolu, et me kõiki neid teenuseid lubama pakkuma ka ebaprofessionaalid, ei pea aga mitte mingil juhul tähendama, et me ei nimeta seetõttu muruniitmist enam muruniitmiseks, pakivedu pakiveoks või viinarallit viinaralliks.
Loomulikult on minul kliendina loomulik soov ja täielik õigus teada, kas mu hambale teeb juureravi rahvusvahelise tippharidusega doktor või külasepp Ivan. Sellest lähtuvalt seab turg loomulikult paika ka hinnad, kehvem teenus lihtsalt maksab vähem. Ka kliendi ootus teenusele on juba ettearvatult teistsugune. Hambaravi jääb aga ikka hambaraviks, nimetagu me seda siis puurijagamiseks või kokkuleppeväljatõmbeks.
Midagi täpselt vastupidist ja – ja minu jaoks seega absurdset - üritavad praegu aga väita mõned Eesti turul tegutsevad ettevõtted. Sain alles eile õhtul ühelt taksoteenust pakkuvalt ettevõtjalt vastukajaks ühele loole kirja, et osa nende teenusest ei ole pelgalt taksoteenus enam seetõttu, et autodelt on maha monteeritud plafoon, taksomeeter ja printer ning ära peidetud ka avalik hinnakiri. Seetõttu ei kehtivat neile enam ükski taksodele kehtestatud reegel.
Plafoon maha ja taksoeeskirjad enam ei kehti? Kittel seljast ja nägemist meditsiininõuetele? Lasteaia silt seinalt maha ja reeglitest lastehoidudele enam hoolima ei pea? Vanasti nimetati neid kõige labasemateks piraattaksodeks ja nurgaarstideks. Tellimisvahendis pole loomulikult samuti asi, kuna äpi kaudu saab nüüdseks tellida juba kõiki taksosid.