Jaapani ettevõte Takata kutsub USAs tagasi 35-40 miljonit autot, et kontrollida nende esiosas asuvate õhkpatjade turvalisust, kirjutab Car and Driver.
Jaapani tootja turvapadjapraak ohustab kümneid miljoneid autosid
Täpsemalt on probleemsed turvapatjade täispuhumissüsteemid, milles puudub niiskuse kompenseerimiseks ette nähtud kuivatuspulber. See on omakorda põhjustanud ammooniumnitraadi abil toimivate süsteemide kontrollimatut toimimist, mis on põhjustanud väidetavalt juba üle kümne liiklussurma.
Näiteks sõitis eelmise aasta 22.detsembril 2006. aasta Fordi juhtinud mees otsa lehmale ning hukkus, kuna auto turvapadjad ei avanenud korrektselt ning padja täispuhumissüsteemi metalldetail lõikas tal välja paiskudes kõri läbi.
Lisaks kuivatuspulbrita süsteemidega autode tagasikutsumisele peab Takata USA liiklusohutusametile tõestama, et selle kuivatuspulbriga ehk niiskuskindlad täispuhumissüsteemid on piisavalt turvalised, vastasel juhul tuleb ettevõttel ka need tagasi kutsuda.
Kui palju autosid ning millised mudelid kutsutakse Euroopas tagasi, ei ole veel teada.
Jaapani turvapadjatootja on viimastel aastatel pidanud tagasikutsumiste tõttu maha kandma juba ligi miljard dollarit.