Jaapani turvapadjatootja praak nõudis juba kolmeteistkümnenda elu

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Takata õhupadjasüsteemi kontrollimine.
Takata õhupadjasüsteemi kontrollimine. Foto: SCANPIX

Kahte hiljuti Malaisias aset leidnud liiklussurma seostatakse Takata tarnitud vigase õhkpadjasüsteemiga, mis viib Jaapani ettevõtte praagiga seotud ohvrite arvu üle maailma juba kolmeteistkümneni, kirjutab Autoweek.

Takata on vigaste õhkpadjasüsteemide tõttu üle maailma tagasi kutsunud juba miljoneid autosid, eelmisel nädalal teatas ettevõte, et kutsub ainuüksi USAs teenindusse 35-40 miljonit autot.

Kui palju autosid ning millised mudelid kutsutakse Euroopas tagasi, ei ole veel teada.

Täpsemalt on probleemsed turvapatjade täispuhumissüsteemid, milles puudub niiskuse kompenseerimiseks ette nähtud kuivatuspulber. See on omakorda põhjustanud ammooniumnitraadi abil toimivate süsteemide kontrollimatut toimimist, mis on praegustel andmetel põhjustanud kokku juba 13 liiklussurma.

Viimased ametlikud ohvrid olid aprillis ja mais Malaisias Honda City´dega liiklusõnnetusse sattunud kaks juhti, kelle õhkpadjasüsteemid purunesid liiga suure surve tõttu.

Jaapani turvapadjatootja on viimastel aastatel pidanud tagasikutsumiste tõttu maha kandma juba ligi miljard dollarit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles