Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Google lõpetab kiirlaenufirmade reklaamide näitamise

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Kiirlaen.
Kiirlaen. Foto: Margus Ansu

Maailma suurim internetiettevõte Google teatas, et lõpetab juunist kiirlaenureklaamide näitamise, kuna ei soovi toetada tarbijatele kahjulike laenuharjumuste levitamist, kirjutab The Verge.

Kiirlaenud (ingliskeelses maailmas tuntud ka palgapäevalaenude nime all, kuna neid võetakse tavaliselt kuni järgmise palgapäevani) on väikesed ja tavaliselt lühikeseks ajaks võetud kõrge intressiga laenud.

Google defineerib palgapäevalaenusid laenudena, mis tuleb tagasi maksta kahe kuu jooksul peale nende andmisest. USAs lõpetab maailma suurim internetireklaamimüüja ka nende laenude reklaamide kuvamise, mille intressimäär on 36 protsenti või kõrgem.

«Kiirlaenuandjad lõikavad kasu inimeste nõrkustest - eriti vaeste ja mittevalgenahaliste nõrkustest. Iga kord kui keegi klikib sellisele reklaamile, teenivad ka otsingumootorid,» selgitas Google´iga uute reeglite väljatöötamisel koostööd teinud Georgetowni teaduskeskus Center on Privacy & Technology.

Praeguse seisuga on kiirlaenureklaamide kuvamise keelanud ka sotsiaalvõrgustik Facebook, Microsofti Bing ja Yahoo otsingumootor veel mitte.

Tagasi üles