![Kaitsepolitsei elektriauto](http://f12.pmo.ee/1GKEiu3fxDz81XeorNxW3thS1Gw=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2016/05/12/5374197t1h5d00.jpg)
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) tahab lihtsustada toetuse abil ostetud elektriautode müüki - seni ei tohtinud toetuse saaja enne viie aasta möödumist autot müüa, tulevikus tahab minister sinna lisada läbisõidu klausli.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) tahab lihtsustada toetuse abil ostetud elektriautode müüki - seni ei tohtinud toetuse saaja enne viie aasta möödumist autot müüa, tulevikus tahab minister sinna lisada läbisõidu klausli.
«Kehtiva määrus lähtus eeldusest, et elektriauto soetatakse omatarbeks ning teatud erisustega pidi masin olema soetaja kasutuses minimaalselt viis aastat. Samas ei arvestatud algselt sellega, et soetatud elektriautot hakatakse kasutama ka taksoteenuse osutamisel ning läbitud kilometraaž ei ole võrreldav tavakasutuses oleva sõidukiga,» seisab kooskõlastusringile saadetud eelnõu seletuskirjas.
«Eelnevast tulenevalt lisatakse määrusesse võimalus, et viie aasta omandi nõuet ei kohaldata juhul, kui elektriautoga läbitakse enne viie aasta möödumist vähemalt 150 000 sõidukilomeetrit. See võimaldab sõidukeid võõrandada, näiteks taksoettevõtetes erinevate ettevõtete konsolideerimise korral, tagades sealjuures, et sõidukeid on kasutatud toetuse andmise eesmärkide kohaselt,» märkis MIKM.
Kredex lõpetas elektriautode ostutoetuse avalduste vastuvõtmise 2014 aastal. Elektriautode ostutoetust rahastati Eesti Vabariigi ja Mitsubishi Corporationi vahel sõlmitud lepingu alusel saastekvoodi müügist saadud vahenditest.
Sama tehingu raames rajati üleriigiline elektriautode kiirlaadimisvõrgustik, anti Mitsubishilt saadud 507 elektriautot sotsiaaltöötajate ja avaliku sektori asutuste kasutusse, käivitati Elmo renditeenus ning avati elektriautode demokeskus Tartus Ahhaa keskuses.