Apple investeeris Uberi konkurenti miljard dollarit

Didi Kuaidi president Jean Liu.

FOTO: SCANPIX

Tehnoloogiaettevõte Apple investeeris sõidujagamisteenuse Uberi Hiina päritolu konkurenti Didi Chuxing (varasema nimega Didi Kuaidi) miljard dollarit, kirjutab Quartz.

«Me investeerime Didi Chuxingi mitmel strateegilisel põhjusel, üheks neist on sellega kaasnev võimalus Hiina turu teatud segmentide kohta rohkem teada saada,» ütles Apple´i tegevjuht Tim Cook Reutersile.

«Muidugi usume me, et me teenime aja jooksul investeeritud kapitalilt ka suurt tulu.»

Didi Chuxingi presidendi Jean Liu sõnul on Apple´i investeering osa ettevõtte veel käimasolevast rahastusvoorust.

«Jõudsime tehingu sõlmimiseni välgukiirusel,» ütles Liu, kelle sõnul kohtus ta esimest korda Cookiga alles kuu aega tagasi.

Investeering avab Apple´ile Hiina turul mitmeid uksi. Näiteks oleks loogiline, et ettevõte lisab Didi Chuxingi nutirakendusse riigis äsja tutvustatud makseteenuse Apple Pay kasutamise võimaluse.

Kuigi Apple ei ole seda kunagi ametlikult kinnitatud, on mitmete raportite ja allikate vahendusel teada, et ettevõte arendab omaenda inimjuhita autot, seega saaks kaks suurfirmat selle turule toomisel koostööd teha.

Täpsemaid detaile edasise koostöö kohta ei soovinud kumbki ettevõte aga veel avalikustada.

Hiina turuliidrisse investeerimine on Apple´i esimene samm sõidujagamisteenuste turul. Didi Chuxing on nn Uberi vastase liidu liige, teiste hulgas kuuluvad sinna veel Uberi USA päritolu konkurent Lyft, Kagu-Aasias tegutsev Grab, Indias populaarne Ola ning autotootja General Motors, mis paigutas hiljuti Lyfti hiigelsumma.

Uberi jaoks on Apple´i investeering väga kehvaks uudiseks, kuna ettevõte ei ole suutnud Hiina turul olla nii edukas, kui mujal maailmas. Uberi tegevjuht Travis Kalanick tunnistas hiljuti, et Hiinas tegutsemine põletab ettevõtte raha tempoga miljard dollarit aastas ning Hiina hiigelkahjum kaetakse teiste regioonide kasumi abil. Didi Chuxingi turuosa jääb riigis erinevatel andmetel aga 70-90 protsendi vahele.

Didi Chuxing, algse nimega Didi Kuaidi moodustati eelmise aasta alguses kahe Hiina taksovahendusettevõtte (Didi Dache, mille pearahastajaks oli internetifirma Tencent ning Kuaidi Dache, mille suurinvestoriks oli internetikaubamaja Alibaba) ühinemisel. Sõidujagamisrakendus tegutseb rohkem kui 400 Hiina linnas ning väidetavalt suudab kasumit teenida neist juba rohkem kui sajas.

Tagasi üles