Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Turvapadjakriis jätkub: Honda kutsub tagasi veel miljoneid autosid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Takata õhupadjasüsteemi kontrollimine.
Takata õhupadjasüsteemi kontrollimine. Foto: SCANPIX

Jaapani autotootja Honda teatas, et kutsub USAs tagasi teenindusse lisaks varem mainitud 2,3 miljonile autole veel 2,2 miljonit sõidukit, et vahetada välja vigased turvapadjasüsteemid, kirjutab Car and Driver.

Lisaks 4,5 miljonile Hondale ja Acurale kutsutakse tagasi ka 2700 mootorratast. Kokku on autotootja kodumaise õhkpadjatootja Takata praagi tõttu tagasi kutsunud juba 10,7 miljonit autot.

Euroopat puudutavate tagasikutsumiste kohta pole Honda veel ametlikku avaldust teinud, küll aga peaks 6. juunist olema võimalik ettevõtte kodulehel kontrollida VIN koodi järgi, kas auto peaks teenindusse tagasi pöörduma.

Takata õhkpadjasüsteemide probleemid jõudsid avalikkuse ette kolm aastat tagasi ning praeguseks on oma sõidukeid tagasi teenindusse kutsunud juba tosina autotootja 25 autobrändi. Kõige rohkem autosid on tagasi kutsunud Honda. Kolmeteistkümnest Takata vigaste turvapatjade põhjustatud liiklussurmast olid kaheteistkümne puhul juhid just Honda roolis.

Täpsemalt on probleemsed Takata turvapatjade täispuhumissüsteemid, milles puudub niiskuse kompenseerimiseks ette nähtud kuivatuspulber. See on omakorda põhjustanud ammooniumnitraadi abil toimivate süsteemide kontrollimatut toimimist, mis on praegustel andmetel põhjustanud kokku juba 13 liiklussurma.

Viimased ametlikud ohvrid olid aprillis ja mais Malaisias Honda City´dega liiklusõnnetusse sattunud kaks juhti, kelle õhkpadjasüsteemid purunesid liiga suure surve tõttu.

Tagasi üles