Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Huvi Volkswageni petutarkvara eemaldamise vastu on endiselt üliväike (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: BNS
Copy
Volkswagen
Volkswagen Foto: STEFAN WERMUTH/REUTERS

Kuigi Eestis hakati valeandmeid näitava heitmetarkvaraga Volkswageneid tagasi kutsuma veebruari lõpus ja probleemsete sõidukite arv on üle 4000, on praeguseks tarkvarauuenduse läbinud vaid 18 Volkswageni sõidukit.

Eestis on esindusse tagasi toodud 17 Volkswagen Amaroki ja üks Volkswagen Caddy. Lätis on petutarkvara eemaldanud 26 ja Leedus vaid 13 sõiduki omanikku, ütles Volkswageni Baltimaade importööri Møller Baltic Import SE avalike suhete juht Anda Budlevska BNSile.

Budlevska sõnul toimub sõidukite tagasikutsumine järk-järgult ning vastavalt mootori- ja tarkvaratüübile. Peale Amaroki ja Caddy võivad tarkvaraprobleemi kõrvaldama minna ka Volkswagen Golfi omanikud, kuid siiani pole seda üheski Balti riigis veel tehtud.

Kui algselt plaaniti tagasikutsumiskampaania lõpetada käesoleva aasta lõpus, siis praegu on tähtaeg nihkunud 2017. aasta lõpuni, märkis Budlevska. Samas ei soostunud ka kommenteerima, kas Balti importöör kavatseb kasutusele võtta lisaabinõusid, et huvi auto tarkvara parandamise vastu suurendada.

Eestis on praegu maanteeameti andmete järgi ligi 4400 uut ja kasutatud Volkswagenit, mis vajavad tarkvarauuendust. Kõigile autoomanikele saadeti veebruari alguses kiri, kus selgitati, miks ja millal tuleks esindusse tulla ja petutarkvara eemaldada.

Petutarkvaraga sõidukid eraldavad keskkonda rohkem saasteaineid. Volkswageni ametlikud edasimüüjad Eestis on varem BNSile öelnud, et Eesti autoomanike huvi võltstarkvara eemaldada on üliväike, kuna saastemaksu puudumise tõttu pole inimestel motivatsiooni probleem´ lahendada.

Tagasi üles