Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Täna avati maailma pikim raudteetunnel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Riin Aljas
Copy
Gotthardi tunneli ehitamises osales ligi 2600 inimest.
Gotthardi tunneli ehitamises osales ligi 2600 inimest. Foto: Christian Hartmann/AP

Tunnel asub Šveitsi alpides ja on 57 kilomeetrit pikk.

Täna avatakse pärast ligi 20 aastat kestnud ehitustöid maailma pikim raudteetunnel. Tunnel kaevati Šveitsi Alpidesse ja selle pikkuseks on 57 kilomeetrit. Šveitslaste sõnul toob see Euroopa transporti revolutsiooni, seda enam, et seni kaubikutes veetud kaup saab nüüd liikuda raudteed mööda.

Kogu projekt läks maksma üle 12 miljardi USA dollari, tunneli ehitamiseks kulutati 17 aastat ning kokku on sellele oma töökäsi kulutanud ligi 2600 inimest. Ehituse käigus sai surma üheksa inimest. Mägedese tunneli rajamiseks tuli kaevata läbi 73 erineva kivimaterjali, alustades graniiditugevusega materjalidest lõpetades suhrkutaolise pudiga.

Tunnelisse paigutati üle nelja miljoni kuupmeetri betooni – seda on rohkem kui 84 üksteise otsa asetatud Empire State buildingu hoonet. Kõige sügavam tunneli osa jääb ligi 2,3 kilomeetri sügavusele mäe kõrgusest.  

Seni kuulus maailma pikima raudteetunneli tiitel 53,9-kilomeetrisele Jaapani Seikani tunnelile. Kolmandale kohale jääb nüüd Suubritanniat ja Prantsusmaad ühendav 50,5-kilomeetrine tunnel.

Tunneli ehitamiseks andsid Šveitsi elanikud referendumi kaudu nõusoleku juba 1992. aastal. Tunneli kaudu saab nüüd rongiga reisida Hollandist Itaaliasse, detsembrist alates lüheneb Zürichi ja Milano vaheline teekond tunni võrra.

Tagasi üles