Päevatoimetaja:
Kaido Einama

USA liiklusohutusamet: peame inimjuhita autode seadustega kärmemalt tegelema

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Google'i isejuhtiv Lexus
Google'i isejuhtiv Lexus Foto: TONY AVELAR/AP

USA liiklusohutusamet (NHTSA) kutsus valitsust üles kiirendama inimjuhita autosid puudutavate seadustike ja regulatsioonide loomist ja muutmist, kirjutab Reuters.

«Ajaks, mil me lõpuks oma regulatsioonidega välja tuleme, on tööstus jõudnud oma tehnoloogiatega juba versioonini 238.32,» väitis NHTSA juht Mark Rosenkind.

USA transpordiministeerium peaks juulis välja tulema omapoolsete juhistega inimjuhita autode regulatsioonide loomiseks.

«Regulatsioonid, mis jäävad aastateks paika, ei sobi selle ala jaoks,» ütles Rosenkind. «Juulis on meil aga midagi teistsugust,» lubas ta.

NHTSA juhi sõnul ei pea autonoomne juhtimistehnoloogia olema liiklusesse laskmiseks perfektne.

«Ma ütleks, et alustame sellest, kui nad on kaks korda paremad kui tavalised sõidukid. Praegune liiklussurmade tase USA maanteedel on sama kui igal nädalal kukuks alla Boeing 747 lennuk. See ei ole vastuvõetav.»

Märtsis teatas NHTSA, et roolita ning gaasipedaalideta isejuhtivate autode müügile laskmiseks tuleb ületada mitmed tõsised juriidilised takistused, samas kui selliste isesõitvate autode seadustamine, mille juhtimisse on inimesel võimalik vajadusel sekkuda, on palju lihtsam.

Tagasi üles