Uus Volkswagen Tiguan kuulub aasta oodatumate mudelite sekka. Volkswagen kandis ootused välja ning tulemus sai terane ja õnnestunud.
Sõiduproov: Volkswagen Tiguan. Wolfsburgi kuulikindel
Uus Tiguan on Volkswagenile kahtlemata hea uudis. Isegi väga hea uudis. Vaata, mis pidi tahad – teda on piinavalt keeruline kritiseerida. Teise põlvkonna Tiguan peab kiiluma end väiksemat kasvu linnadžiipide koosviibimisele, kus trügimine on tihe ja konkurents armutu. Keegi ei ava siin lahkelt ust, ei küsi, kas härrad-prouad sooviks veel üht kanapeed, ega tõtta uustulnukaga jagama mõnd kelmikat kalambuuri. Tuba on rahvast niigi täis – Nissan Qashqai, BMW X1, Kia Sportage, Mazda CX-5 ja kes kõik veel, argisemad ja peenemad mudelid reas, ainult ootavad, et uus tulija takerduks vaibaserva taha või tuleks lagedale mõne fopaaga.
Loomulikult pole Tiguan mingi arglik kampakippuja – esimese põlvkonna autosid müüdi kaheksa aastaga kokku 2,6 miljonit. Uus Tiguan on varasemast veidi suurem, silmatorkavalt nutikam ning väliselt nurgelisem. Ta mõjub esimesest pilgust silmapaistvalt terviklikuna – ja selle saavutamise valem on Wolfsburgis peensusteni lihvitud. Tiguani on ühtepidi raske ülistada mõne erilise või jalustrabavalt uudse detaili, omaduse või oskuse poolest, kuid teisalt teeb ta kõike sama hästi kui veatult. Kommetelt on ta nii meeldiv, et tema näitel võiks kirjutada käitumisõpiku, kui Wolfsburgis poleks see Passati kujul juba tipptasemel valmis kirjutatud.
Passatiga on teise põlvkonna Tiguanil palju sarnast. Eelkõige see numbrites väljendamatu miski, mis loob tunde inimese poole pööratud autost, kus kõik on käe järgi, intuitiivselt leitav-toimiv. Kus sõitjateruum on loodud elukeskkonnana. Te kolite sinna sisse ning juba kümmekonna sõiduminuti järel tundub, et olete siin kogu aeg olnud. Just nimelt. Tuhat paikahäälestatud pisiasja. Nupud ja käiguvahetuslabad roolil on diskreetselt seatud, kuid paiknevad otse sõrmede all. Esiklaasinäidiku ehk head-up display sobiva nurga alla pööramiseks taipavad näpud nuppu otsida täpselt sealt, kus see on. Käsi leiab otsimata uksepaneelist lüliti, mis avab pakiruumi luugi. Viimistlusmaterjalide kvaliteedilt on sihikule võetud preemium-brändid, kuigi siin-seal on sekka sattunud ka lihtsamat sorti plasti. Sõitjateruumi lisandunud avarust seletab asjaolu, et uus Tiguan sai eelmisest 6 sentimeetrit pikem ja telgede vahe kasvas peaaegu 8 sentimeetrit.
Veel näiteid? Tiguan rõhub praktilisuse pedaali põhja ning nii leiate keskkonsoolist hoiulahtri, kus soovi korral klõpsavad lahti kaks joogitopse paigal hoidvat võru. Kaassõitja istme all leidub Škodade repertuaarist tuttav sahtel, kuhu panna silma alt ära kuni poolteist kilo väärtasju. Kui sellest väheks jääb, võib kasutusse võtta ka armatuurlaua sisse peidetud karbi. Ning muidugi, et tegemist on eelkõige peresõidukiga, siis ruumika tagaistme juurde kuuluvad topsihoidjaga klapplauad.
Tagaistmel on võrreldes eelmise põlvkonna Tiguaniga jalaruumi lisandunud kolm sentimeetrit ning seljatuge saab fikseerida 90-kraadise nurga alla, tekitades niimoodi sõitjate arvelt pakiruumi mahtu juurde. Allaklapitud seljatugedega moodustub peaaegu tasane põrand ja hoiupaiga maht kasvab niigi suurelt 615 liitrilt 1655 liitrini.
Värske Tiguani aluseks on mõistagi MQB-platvorm, millele on loodud ilmatu pikk rivi Volkswageni kontserni mudeleid. Jõuallikatekski on tuttavad 1,4- ja 2,0-liitrised bensiinimootorid, mis arendavad vastavalt 125 või 150 hj ja 180 või 220 hj ning 2,0-liitrised diiselmootorid (115, 150 ja 190 hj). Manuaalkäigukast on valikus esindatud, kuid 6- ja 7-käigulised topeltsiduriga DSG automaatkäigukastid annavad oma sujuvusega silmad ette nii mõnegi konkurendi 9-käigulistele. Kui lisada siia veel 4Motion nelikvedu, siis peaks võimekust jätkuma nii talvel kui ka rasketes teeoludes. Ja veel – uus Tiguan suudab vedada kuni 2500 kg haagist. Suhteliselt väiksekasvulise linnadžiibi kohta on see kõva tulemus.
Tiguani puhul kehtib sama põhimõte, mis näiteks Passatilt juba tuttav – varustustaset ja lisavarustust valides on mõtet võimaluse korral sättida kokku komplekt, kus oleks esinduslik rivi Volkswageni juhiabisüsteemidest ja parkimiskaameratest. Esimene, Trendline’i varustusaste pakub küll reaspüsimise abilist, mis on vabalt võimeline ise teemärgistust jälgides auto laugetest kurvidest läbi roolima. Kui käed roolilt tõsta ja teeselda uinumist, teeb Tiguan järsu nõksuga hoiatava pidurduse, mis ärataks üles ka Ali-Baba ja nelikümmend röövlit, kui need juhtumisi unne on suikunud. Kuid Trendline’is puuduvad näiteks parkimisradar, kaugtulede regulaator ja adaptiivtempomaat. Volkswageni juhiabilised on loodud koos toimima, teevad seda neetult hästi ja meenutavad paketina juba kahtlaselt palju tulevikuvisiooni isejuhtivast autost.
Kuid seniks tuleb hoida kaks kätt roolil ja kuvada erakordselt õnnestunud kujundusega täisdigitaalsele põhipaneelile just see vaade ja nii palju infot, kui vajalikuks peate. Nautida vaikset sõitjateruumi, sitket minekut ja mõistlikku kütusekulu (proovisõiduautol tuli keskmiseks 6,5 l / 100 km), piisavalt täpset ja hea tugeva vastusurvega rooli, märkamatult toimetavat vedrustust, mis ka konarlikul teel ei lase 19-tollise mõõduga rehvidel häirivalt tümistama hakata. Uus Tiguan on diskreetne ja läbimõeldud ning sellisena kuulikindel valik.
Volkswagen Tiguan
Highline 2.0 TDI 150H DSG 4Motion
Mootor: 1984 cm3, R4, diisel, 150 hj, 340 Nm
Sooritus: 0–100 km/h 9,3 s, 200 km/h
Jõuülekanne: 7-käiguline DSG-automaatkäigukast, nelikvedu
Kulu: 5,7 l / 100 km, 149 g/km CO2
Kaal: 1673 kg
Hind: al 30 078, prooviautol 43 813