Kuigi enamik inimesi toetab elude säästmiseks jalakäijate asemel reisijaid ohverdavate isesõitvate autode kasutuselevõttu, võib põhimõtte kohustuslikuks muutmine nende liiklusesse jõudmist ja sellega ohvrite arvu vähenemist hoopis pidurdada, näitab värske uuring.
Reisija või jalakäija? Isesõitvad autod toovad tänavatele lahendamata moraalikonfliktid (2)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nii vahendas ajakirjas Science avaldatud tulemusi ERR-i teadusportaal Novaator.
Juhita raudteevagun on sööstmas viie inimese poole, kelle surm on kokkupõrkel enam kui kindel. Ainus viis rühma päästmiseks on suunata vagun haruteele, sest nii hukkuks vaid üks ligimene. Kas selle tegemine on moraalselt õigustatud? Abstraktsel tasandil peab suurem osa inimestest seda ainuõigeks lahenduseks. Ent mis juhtub juhul, kui valik on juba meie eest langetatud? Olgu kätt juhtivaks kõrgemaks jõuks ühiskond, üleilmse ulatusega suurettevõte või tavaline reaprogrameerija. Selleks seadsid teadlased umbes 2000 ameeriklast kuue hüpoteetilise olukorra ette, et anda aimu, kus täpselt inimeste moraalipiirid jooksevad.
Loe tulemustest SIIT.