Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Millised on BMW ajaloo viis parimat mudelit? (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
BMW i3 esitlus New Yorgis
BMW i3 esitlus New Yorgis Foto: SCANPIX

Autouudiste portaali Autocar ajakirjanikud reastasid enda subjektiivse arvamuse järgi viis parimat mudelit, mis on BMW saja aasta pikkuse ajaloo jooksul selle tehastest välja veerenud.

1. BMW M3 (E30)

Artikli foto
Foto: BMW

Autocari sõnul on E30 keretüübiga M3 parim BMW, mis eales ehitatud kolmel lihtsal põhjusel. Esiteks, 1980ndatel, mil auto turule jõudis, oli see suhteliselt soodne, ruumi oli piisavalt nelja inimese transportimiseks ning sõiduki pagasiruum oli üsna ruumikas - tegu oli väga tarvitamiskõlbuliku autoga. Teiseks, M3 juured asusid sügaval rallisõidus. Autol oli täisverelise ralliauto mootor, mida oli tänavasõidu tarbeks vaid veidi kõpitsetud. Sellel oli unikaalne kest, rätsepatööna valminud vedrustus ja rallikäigukast.

Kolmandaks, selle sõiduomadused on kõrgelt klassist ka tänapäeva autodega võrreldes. Šassii pakub ralliautole omast tasakaalu, samuti on M3 varustatud suurepärase roolivõimendiga.

2. BMW i8

Artikli foto
Foto: SCANPIX

i8 on BMW elektrimootoriga superauto. Sarnaselt i3le ei ole see olnud elektriautode ostjate seas just liialt populaarne, samas, jällegi sarnaselt i3le, on tegu omas vallas revolutsioonilise sõidukiga, millega BMW näitab, et julgeb automaailmas teistele suunda näidata. i8 ei ürita sarnaneda ühelegi teisele olemasolevale autole, tegu on ühekorraga visuaalse kunstiteose ning inseneriteaduste triumfiga.

3. BMW M1

Artikli foto
Foto: BMW

Müüginumbritest lähtudes oli esimene M-seeria auto täielik läbikukkumine. Samuti ei suutnud see oma märki maha jätta võidusõitudel, mille jaoks see algselt loodud oli. Oleks BMW esimene superauto suutnud turul ja rajal läbi lüüa, oleks autotootja ajalugu võinud kulgeda hoopis teistsuguses suunas. BMW oli aga nii löödud, et ehitas järgmise keskasetusega mootoriga auto alles 30 aasta pärast. Kõigist oma puudustest hoolimata on M1 imekaunis ning iseloomuga masin, mille populaarsus on BMW huviliste ja kollektsionääride seas aja jooksul ainult kasvanud.

4. BMW 328

Artikli foto
Foto: BMW

BMW esitles 328t 1936. aastal ning tootis seda vaid neli aastat. Auto disain ja juhitavus olid paarkümmend aastat oma ajast ees ning ka praegu on raske uskuda, et 328 loodi juba kaheksakümmend aastat tagasi. 1999. aastal valiti 328 eelmise sajandi parima 25 auto hulka.

5. BMW i3

Artikli foto
Foto: SCANPIX

BMW väike elektriauto võib tunduda autohuvilistele esmapilgul veider ning selle müüginumbrid ei ole jõudnud turuliidritega sammu pidada. Sellegipoolest leiab Autocar, et tegu on BMW ajaloo ühe revolutsioonilisema sõidukiga. Süsinikfiibrist i3 tõestas, et elektriautod ei pea tingimata olema rasked - tegu on kergeima autoga, mida BMW hetkel üldse toodab. Samuti on mitmeid unikaalseid lahendusi kasutatud auto välimuse puhul. Tegu on tuleviku autode suunanäitajaga, kinnitab Autocar.

Tagasi üles