Volkswageni tegevjuht Matthias Müller ütles möödunud nädalal Euroopa Komisjonile, et saastekvootide skandaali sattumise järel ei plaani nad Euroopa klientidele sama hüvitusmehhanismi, mida on lubanud ameeriklastele.
Saastekvootide skandaali sattunud Volkswagen keeldub raha tagastamisest Euroopa klientidele
Samal päeval, kui Volkswageni juristid jõudsid kohtus kokkuleppele ajaloolise 15 miljardit dollarit maksva kohtulahenduseosas USAs, läks ettevõtte tegevjuht Matthias Müller Brüsselisse, maandamaks Euroopa Komisjoni nõuet hüvitada saastekvoodi skandaalist tulenevad kahjud ka üheksale miljonile kliendile, vahendab Wall Street Journal.
Eelmise nädala neljapäeval toimunud kohtumisel Euroopa Komisjoni tööstusvoliniku Elzbieta Bienkowskaga, märkis Müller üsna kindlameelselt, et ettevõte ei kavatse Euroopa klientidele saastekvootide skandaalist tulenevat kahju hüvitada, nagu on tehtud USA klientidele. Viimase vajadust põhjendas ta USA karmimate saastekvootidega, mis ei võimalda ettevõttel viia valede näitajatega autosid nõutud tingimustele vastavaks.
Kuigi Müller rõhus oma seisukohas Mandri-Euroopa ja USA õigussüsteemi erinevustele, püüab Volkswagen pääseda Euroopa klientidele kahju hüvitamisest seetõttu, et see läheks neile niivõrd kulukaks, et ettevõte ei pruugi niivõrd suurest finantskahjust enam taastuda.
Kui USAs mõjutas saastekvootide skandaal 500 000 klienti, siis Euroopas on nende inimeste arv ligi paarikümne korra suurem.