Uuringufirma comScore andmetel kasutavad USAs lausa 14 protsenti 35aastastest ja vanematest nutitelefonide omanikest igapäevasuhtluseks teismeliste seas populaarset Snapchati rakendust, vahendab Wall Street Journal.
Teismelised on hädas: lapsevanemad on Snapchati üle kolinud
Viis aastat tagasi loodud Snapchat sai algselt populaarseks keskkoolis ning ülikoolis käivate noorte seas. Rakendus lubab saata fotosid ja videosid, mis kaovad seadmest loetud sekundite jooksul. Praegu on Snapchatil umbes 150 miljonit igapäevast kasutajat.
Uuringufirma comScore raporti järgi on Snapchat murdmas sotsiaalmeediarakenduste mainstreami. Selle abil suhtlevad USAs lausa 38 protsenti 25-34 aastastest nutitelefonikasutajatest, 35+ vanuseklassis on osakaaluks 14 protsenti. Vaid kolm aastat tagasi olid vastavad näitajad 5 protsenti ja 2 protsenti. 18-24 aasta vanustest nutitelefonikasutajatest on Snapchatis aga lausa 69 protsenti. Nooremaid vanusegruppe comScore´i uuring ei käsitlenud.
Vanemate inimeste lisandumist on tähele pannud ka noored ise. 18aastane Paris Zeikos rääkis Wall Street Journalile, et viimasel ajal on lapsevanemad teismeliste mängumaale üle kolinud.
«See on veidi šokeeriv,» rääkis Manchesteris elav tudeng. «Suurem osa inimesi, kes Snapchati kasutavad, on minu põlvkonnast, seetõttu on väga veider näha kedagi vanemat Snapchati kasutamas.»
Tegelikult on vanemate inimeste kaasamine Snapchati jaoks ülioluline, et oma kasutajabaasi suurendada ning investorite ees 16 miljardi dollari hinnangulist väärtust õigustada. Sellest oleneb, kas ettevõte kasvab sotsiaalmeediahiiglaseks nagu 1,6 miljardi kasutajaga Facebook või jääb täitma mingit väiksemat nišši nagu juba pikemat aega paigal tammuv Twitter.
«Selleks, et saavutada tõelist kasvu, mida saab rahaks pöörata, tuleb olla ahvatlev kõigi vanusegruppide jaoks, mis aga võib teismelisi rakendusest võõrandada,» selgitas konsultatsioonifirma Piper Jaffray analüütik Gene Munster.
Snapchati kasutajate vanuselise koosseisu muutuste trend sarnaneb mõned aastad tagasi Facebookis toimunule, mil algselt tudengitele mõeldud sotsiaalvõrgustikuga hakkasid liituma ka nende vanemad ja vanavanemad. 2013. aastal, mil teismelised hakkasid massiliselt Facebooki hülgama ning kasutama teisi sotsiaalmeediarakendusi, teiste hulgas ka Snapchati, tunnistas Facebooki tegevjuht Mark Zuckerberg, et «meie lahedusega on nüüd lõpp». Maailma suurim sotsiaalmeediavõrgustik on sellegipoolest võimsalt kasvanud. Ettevõtte börsiväärtus ületab 300 miljardi dollarit ning mullu teeniti 3,7 miljardi dollarit puhaskasumit.