Tesla: me ei pea investoreid igast liiklusõnnetusest teavitama

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tesla Motors
Tesla Motors Foto: SCANPIX

Tesla Motorsi väitel teavitas ettevõte regulaatoreid juhi surmaga lõppenud liiklusõnnetusest üheksa päeva pärast selle toimumist, investoritele info jagamist ei peetud aga otstarbekaks, kirjutab Reuters.

Tesla sõnul sai ettevõte 7. mail toimunud õnnetusest teada üsna varsti pärast selle toimumist ning ametivõime teavitati 16. mail. 30. mail algatas USA maanteeohutusamet NHTSA ametliku uurimise.

Samas ei leidnud ettevõte, et oleks pidanud õnnetusest koheselt ka avalikkust ja investoreid teavitama.

«Tesla ning ükski teine autotootja ei leia, et iga Tesladega juhtunud avarii üksikasjade jagamine oleks vajalik. Maailmas sureb liiklusõnnetustes üle miljoni inimese aastas, kuid autotootjad ei anna iga õnnetuse kohta investoritele infot edasi. Seda enam, et uurimine on pooleli ning me veel ei tea, millised on selle tulemused,» selgitas ettevõte Reutersile.

7. mai õnnetuse näol on tegu esimese teadaoleva liiklussurmaga, millega on seotud Tesla isejuhtivat tarkvara kasutav elektriauto.

Õnnetus juhtus Florida osariigis Willistoni linna lähedal selge ilmaga kuival teel, mil Tesla Model Si ees sõitnud veoauto hakkas ristmikul vasakpööret tegema. Model S ei pidurdanud ning selle tuuleklaas põrkas kokku veoauto treileri alumise osaga. Auto paiskus teelt välja ning jätkas oma teekonda läbi kahe aia, kuni lõpuks peatas selle hoo 30 meetrit teest eemal asuv elektripost.

Tesla blogipostituse järgi ei märganud juht ning autopilooditarkvara ereda päikesevalguse tõttu veoki treileri valget külge, mistõttu ei vajutanud kumbki ka pidurile. Autotootja lisas, et kõiki Tesla elektriautode juhte on teavitatud, et Autopilot režiim on uus, arendamisel olev tehnoloogia ning selle aktiviseerimisel kuvatakse esipaneelile kiri, kus selgitatakse muude asjade hulgas, et autojuht peab hoidma ka autopiloodi sisselülitamisel käed roolil ning autot ise kontrollima.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles