USA maanteeohutusamet NHTSA alustas ametliku uurimise, selgitamaks välja, kas esimesel juulil Pennsylvanias toimunud liiklusõnnetuses osalenud Tesla linnamaasturi Model X autopiloodisüsteem oli sisse lülitatud, vahendab Reuters.
USA võimud uurivad juba järgmist Teslaga juhtunud liiklusõnnetust
Pennsylvania osariigi politsei teatel rammis Model X 1.juulil maantee tollipunkti kaitseäärist, paiskudes seejärel üle mitme sõiduraja. Pidama jäi auto lõpuks oma katuse peal keset maantee eraldusriba. Autojuht ja kaasreisija said vigastusi.
Tesla Motorsi väitel ei olnud Model Xi autopiloodisüsteem liiklusõnnetuse toimumise hetkel sisse lülitatud. NHTSA on selle kontrollimiseks alustanud juurdluse.
Samal ajal on ametil pooleli ka 7. mail toimunud surmaga lõppenud liiklusõnnetuse uurimine, mille puhul oli Tesla elektriauto isejuhtiv tarkvara sisse lülitatud. Õnnetus juhtus Florida osariigis Willistoni linna lähedal selge ilmaga kuival teel, mil Tesla Model Si ees sõitnud veoauto hakkas ristmikul vasakpööret tegema. Autopiloodirežiimil olnud Model S ei pidurdanud ning selle tuuleklaas põrkas kokku veoauto treileri alumise osaga. Auto paiskus teelt välja ning jätkas oma teekonda läbi kahe aia, kuni lõpuks peatas selle hoo 30 meetrit teest eemal asuv elektripost.
Tesla blogipostituse järgi ei märganud juht ning autopilooditarkvara ereda päikesevalguse tõttu veoki treileri valget külge, mistõttu ei vajutanud kumbki ka pidurile. Autotootja lisas, et kõiki Tesla elektriautode juhte on teavitatud, et Autopilot režiim on uus, arendamisel olev tehnoloogia ning selle aktiviseerimisel kuvatakse esipaneelile kiri, kus selgitatakse muude asjade hulgas, et autojuht peab hoidma ka autopiloodi sisselülitamisel käed roolil ning autot ise kontrollima.