Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Saksa autotootjaid kahtlustatakse terase ostuhindu puudutavas kartellikokkuleppes

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Volkswageni autod Saksamaal asuvas tarnekeskuses.
Volkswageni autod Saksamaal asuvas tarnekeskuses. Foto: SCANPIX

Saksamaa võimud otsisid juunis läbi Volkswageni, BMW, Daimleri ja Boschi kontorid, et leida tõendeid autotööstuse ettevõtete vahel sõlmitud teraseoste puudutavate kartellikokkulepete kohta, kirjutab Bloomberg.

Saksamaa konkurentsiamet teatas, et leitud on tõendeid, mis viitavad kartellivastaste reeglite rikkumisele. Kuigi amet ise ei nimetanud ühegi uuritava nime, on BMW, VW, Daimler, Bosch ja ZF Friedrichshafen AG juba kinnitanud, et nende kontorid otsiti läbi ning nad teevad võimudega täielikku koostööd.

Autotootjad on Saksamaa majanduse ühed suurimad tugisambad ning teras on nende jaoks võtmetähtsusega komponent. Maailma teraseliidu andmetel kulub iga sõiduauto ehitamisele keskmiselt 900 kilogrammi terast.

Saksamaa konkurentsiamet võib sarnaselt Euroopa komisjonile kehtestada süüdijäänud ettevõtetele trahve, mis küündivad kuni 10 protsendini nende aastakäibest.

Saksamaa autotootjad on varem olnud Euroopa Liidu konkurentsiregulaatorite uurimise all, seda küll üsna spetsiifiliste komponentide ja toodetega, mitte toormaterjali hinnakokkulepetega.

Tagasi üles