Väidetavalt autopiloodirežiimis olnud Tesla elektriauto sattus pühapäeval liiklusõnnetusse, kirjutab USA Today.
Juba kolmas Tesla sattus väidetavalt autopiloodi vea tõttu liiklusõnnetusse
Montana maanteepolitsei sõnul väitis Seattle´ist West Yellowstone´i teel olnud autojuht, et oli sõidu alguses käivitanud Tesla autopiloodirežiimi. Isejuhtiv Model X kaldus maanteelt maha sõites teepiirdesse ning selle esiosa ja parem külg said kannatada. Kumbki õnnetuse ajal autos olnud isikutest tõsisemaid vigastusi ei saanud.
«See on see, mida nad väitsid ja mul ei ole võimalik kontrollida, kas autopiloot oli sisse lülitatud või mitte,» ütles õnnetusega tegelenud politseinik. Tesla teatas, et uurib õnnetuse asjaolusid.
Tegu on juba kolmanda liiklusõnnetusega, milles süüdistatakse Tesla autopiloodirežiimi, kahte neist uurib ka USA maanteeohutusamet NHTSA.
1.juulil rammis Tesla Model X maantee tollipunkti kaitseäärist, paiskudes seejärel üle mitme sõiduraja. Pidama jäi auto lõpuks oma katuse peal keset maantee eraldusriba. Autojuht ja kaasreisija said vigastusi. Tesla Motorsi väitel ei olnud Model Xi autopiloodisüsteem liiklusõnnetuse toimumise hetkel sisse lülitatud. NHTSA on selle kontrollimiseks alustanud juurdluse.
Samal ajal on ametil pooleli ka 7. mail toimunud surmaga lõppenud liiklusõnnetuse uurimine, mille puhul oli Tesla elektriauto isejuhtiv tarkvara sisse lülitatud. Õnnetus juhtus Florida osariigis Willistoni linna lähedal selge ilmaga kuival teel, mil Tesla Model Si ees sõitnud veoauto hakkas ristmikul vasakpööret tegema. Autopiloodirežiimil olnud Model S ei pidurdanud ning selle tuuleklaas põrkas kokku veoauto treileri alumise osaga. Auto paiskus teelt välja ning jätkas oma teekonda läbi kahe aia, kuni lõpuks peatas selle hoo 30 meetrit teest eemal asuv elektripost.
Tesla blogipostituse järgi ei märganud juht ning autopilooditarkvara ereda päikesevalguse tõttu veoki treileri valget külge, mistõttu ei vajutanud kumbki ka pidurile. Autotootja lisas, et kõiki Tesla elektriautode juhte on teavitatud, et Autopilot režiim on uus, arendamisel olev tehnoloogia ning selle aktiviseerimisel kuvatakse esipaneelile kiri, kus selgitatakse muude asjade hulgas, et autojuht peab hoidma ka autopiloodi sisselülitamisel käed roolil ning autot ise kontrollima.