«Selline teguviis on mitmeti ohtlik. Esmalt on ohtlik see mootorile, kui suure hooga vette sõita. Piisab väikesest veekogusest sisselasketrakti, et lõhkuda kogu mootor. Sisepõlemismootor töötab küttesegu kokkusurumise põhimõttel. Kui küttesegu asemel on aga vesi, mida kokku suruda ei anna, on tagajärjeks purunenud kolvid ja kõverdunud kepsud,» ütles Mercedes-Benzi, Jeepi, Mitsubishi ja paljude teiste automarkide müügiga tegeleva Silberauto järelteeninduse juht Veikko Pahkla.
Raskematel juhtudel on tema sõnul tagajärjeks ka auk silindriplokis. Seepärast on spetsiaalmasinatel, mis mõeldud läbima suuremaid veetakistusi, ka õhuvõtud viidud kõrgemale.
«Ühel ajakirjanduse pildil oli ka üks selline masin, mis teisi hädalisi veelompidest välja tõmbas... Kui sõiduk on jäänud kusagil parklas vee alla, ei tohiks kindlasti hakata teda ise käivitama,» märkis Pahkla.
Teiseks on vesi salongis ohtlik elektroonikale. Tänapäeva sõidukite elektroonika on mööda autot laiali ja väga suur hulk juhtplokke asub sõiduki põrandal, põhjapolstrite all. Kui vesi salongi satub, siis on sellised juhtplokid esimesteks kannatajateks.
Selliste veekahjustuste puhul tuleks Pahkla sõnul kiiremas korras, kasvõi kohapeal, eemaldada aku klemmid ja vabastada sõiduk voolu alt, et ei tekiks elektrokeemilist reaktsiooni. Edasi tuleks sõiduk korralikult ära kuivatada ja lasta spetsialistidel kahjud hinnata.
«Üldine kogemus ütleb, et selliselt veekahjustusi saanud sõidukitega probleemid jätkuvad. Tekivad igasugu anomaaliad, küll ei anna mingi pistik ühendust, küll ei tööta mõni elektriseade. Kindlasti tasuks sellist vees rallimist vältida, osadelt videotelt on näha, et see pakub mõnele lausa lõbu. Ega kedagi keelata saa, kuid pärast tuleb silmitsi seista karmi reaalsusega. Ja siit edasi hakatakse süüdlasi otsima, kui rahanumbrid remondiks suureks lähevad...,» hoiatas Veikko Pahkla.