Sõiduproov. Kõrgest soost kaksikud: Volvo V90 ja S90 (1)

, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: tootja

Ei saa välistada, et kolm suurt sakslast vaatavad Rootsi poole, murekorts laubal. Luksuslikud, moodsad ja igatpidi mugavad Volvo S90 ja V90 annavad selleks mitu head põhjust.

Foto: Tootja foto

Parem oleks, kui te ühegi rootslase käest kunagi ei küsiks, et kuidas Volvol ka hiinlaste omanduses läheb. Esiteks, alates 2010. aastast, mil Ford müüs Volvo Hiina päritolu autotootjale Geelyle, on rootslased pidanud sellele küsimusele nõrkemiseni vastama. (Tõsi, kuue aasta eest hoidsid tõepoolest nii autohuvilised, -tootjad kui ka majandustegelased kollektiivselt hinge kinni, et mis Rootsi autotööstuse lipulaevast Hiina uuskapitalistide ookeanis saab.) Ja teiseks, mida muud oleks Rootsi kuninga alamal vastata kui – tänan küsimast, Volvol läheb hästi.

Ja tõepoolest läheb hästi. Hiina kapitalile kuuluval Volvol jagub iseseisvust ning insenerid ja kujustajad tegelevad oma põhitegevusega. Loovad Volvosid. Nende asi pole nuputada, kuidas integreerida kallisbrändi külge mõnd hiidkontserni odavhaarme sabast pärit nupurida või sõlme. Volvod on Rootsi kraam läbi ja lõhki. Majasisese mõttetöö vili. Seest ja väljast.

V90 suursugune siluett jääb juba kaugelt silma. Iseloomulik nõgus iluvõre ja langev katusejoon. Universaalkere on Volvo esituses värske, ilus ja karge. Siin ei ole midagi ette heita. Sõiduomadustelt jätkab vee-üheksakümmend sama rida – ta on sujuv ja pealetükkimatu, kindel ja täpne… ent täiesti juhikauge. V90 teeb oma tööd, teie asi on elu nautida. Kärsitult sõita? Milleks! Ent kõigepealt tuleb see sõitev lukselutuba liikuma saada. Noil ennemuistsetel aegadel, kui autod käivitusid süütevõtmest, oli kõik lihtne. Võtmeta ehk Start/Stop-nupust käivitus on pakkunud tootjatele tänuväärset ainest nuputamismängudeks – ehk kus asub käivitusnupp ja kuidas seda menetleda? Uutel Volvo V90-l ja S90-l, samuti ka juba pea aasta turul olnud XC90-l, paikneb nuputamismängu lahendus esimese hooga üllatavas kohas… keskkonsoolis kuusnurkse pöördlüliti kujul. Keerate nuppu jõnks paremale ja ongi käivitatud. Esialgu, peab möönma, on see harjumatu.

See on ka üks vähestest nuppudest, mis V90/S90 puutetundlikku sõitjateruumi alles on jäänud. Mitmetolline ekraan, küsite? Mis tähtsust sellel enam on, suured puutetundlikud ekraanipinnad on nupud välja vahetanud juba nii mitmeski rahvaautos, mis siin veel väärismargist rääkida. Küsimus on vaid selles, kui palju on kujustajatele eraldatud ressurssi, et „kino“ häirimatult interjööri istutada. Volvos ressursipuudust ei tunta. Disainitraditsioonide hapnikust küllastunud Skandinaavia õhku hingavad rootslased teavad, mis mõjub väärikalt ja hinnaliselt. Teavad, kuidas tõmmata puhast joont. Kuidas summutada kujustusmüra. Kuidas töötada detail täpseks. See on halastamatult lõpuni väljapeetud interjöör. Kuni jõuate istmepingutite vahele õmmeldud Rootsi lipukeseni ja mõistate ehmatusega, et ei teagi peast, mitmes Carl Gustaf täpselt sotsiaaldemokraatlikus Rootsis parasjagu kuninga ametis tööl käib.

Bowers & Wilkinsi 19 kõlariga helisüsteem.
Bowers & Wilkinsi 19 kõlariga helisüsteem. Foto: tootja
Foto: tootja
Käivitamiseks on pöördlüliti keskkonsoolis. Tootja fotod
Käivitamiseks on pöördlüliti keskkonsoolis. Tootja fotod Foto: tootja

Nagu arvata võib, pole vee-üheksakümmend kaugeltki odav auto. Baashind on 50 700 eurot ja Inscriptioni varustustaseme hind algab 63 100 eurost. Kõik pakutavad jõuallikad on 2,0-liitrised neljasilindrilised, nii bensiinimootoreid kui ka õlipõletajaid on valikus kaks. Lahjem bensiinimootor T5 arendab 254 hj, T6 juba 320 hj. Ühe turboga diislit põletav D4 arendab 190 hj ja D5 231 hj. Viimasel on huvitav uuenduslik tehniline nüanss, mis spetsiaalsesse mahutisse suruõhku pumbates tapab madalatel pööretel kiirendamisel kiusliku turboviivituse. Tulevikust niipalju, et oodata on ka pistikhübriidi T8 ning juttu on olnud, et tulemata ei jää ka elektriversioon. Valikus pakub Volvo viisakalt ka esiveolist varianti, kuid luksusauto kohaselt räägime ikka nelikveost ja kaheksakäigulisest automaatkäigukastist.

Juba mõni aeg tagasi on Volvo välja käinud lubaduse, et 2020. aastast ei saa enam keegi uues Volvos surma või raskelt vigastada. V90 või S90 on juba praegu üks turvalisemaid sõidukeid, mida leida. Baasvarustuses City Safety tunneb ära ohtlikku lähedusse sattunud kaasliiklejad – jalakäijast sõidukini ja kas või pilkases pimeduses. Halvima vältimiseks pidurdab süsteem ka juhi eest. Kui Volvo kahtlustab, et toimumas on teelt väljasõit, pingutab ta sõitjate turvavöid. Need on vaid mõned näited. Hispaanias Málaga ümbruse teedel proovisõidul oligi kõige huvitavam küsimus – kui lähedal on Volvo isejuhtivale autole? Isejuhtivate autode suunas teed näitav Pilot Assist toimib kuni kiiruseni 130 km/h, teeb kõike ise, kuid nõuab juhilt siiski, et kaks kätt oleks roolil. See on mõistlik. Kas või puhuks, kui tark süsteem kaotab järje käest. Mida juhtub, kuni süsteem iseseisvalt jälle „tee“ üles leiab. Nii et võtame rahulikult, isejuhtivad autod tulevad, aga seni on inimene rooli taga veel vajalik lisandus.

Nüüd jääb vaid otsustada, kas sedaan või universaal. Kõigi tuntud füüsika- ja stiiliseaduste kohaselt on Volvo suurte mahukate universaalkerega autode kuningas. Ei taha asju vedada, mõtlete. Pole plaanis Ikeasse ostlema minna? Ei maksa end sellest segada lasta, Ikea ongi nii kahetuhandendad.

Volvo V90

T6 Inscription AT8 AWD

Mootor: 1969 cm3, R4, bensiin, 320 hj, 400 Nm

Sooritus: 0–100 km/h 5,9 s, 250 km/h

Jõuülekanne: 8-käiguline automaatkäigukast, nelikvedu

Kulu: 7,2 l / 100 km, 165 g/km CO2

Hind: al 63 100

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles