Ühendkuningriigi parlamendi transpordikomisjoni äsja avalikustatud raportis väidetakse, et Volkswagen on emissioonipettuse lahendamisel käitunud küüniliselt, kirjutab Autocar.
Briti parlamendi transpordikomisjon süüdistab Volkswagenit küünilisuses
Parlamendiliikmed kritiseerisid raportis ühtlasi Briti valitsust, kuna see ei ole suutnud Volkswageni emissiooninäitajate võltsimisele piisavalt kärmelt reageerida.
Raporti järgi tuleks võtta ette konkreetsed sammud Volkswageni karistamiseks ning paika panna sanktsioonid, et sarnased skandaalid ei saaks tulevikus ilma tõsisemate tagajärgedeta korduda.
Komisjoni esinaise Louise Ellmani sõnul on Volkswagen käitunud suure skandaali ajal küüniliselt.
«Briti autoomanikke koheldakse solvaval viisil,» ütles Ellman Autocarile. «Volkswagen teeb ainult seda, mida teda tegema sunnitakse ning tundub, et ettevõtet huvitab ainult USA võimude tegevus,» väitis ta.
«On olemas tõsine oht, et Volkswagen pääsebki heitgaasitestide võltsimisest Euroopas puhta nahaga, seda juhul kui vastavad ametid ei reageeri. Mitte midagi ei ole muutunud ning kui tegevusetus jätkub, võib see kõik uuesti korduda.»
Komisjon süüdistas Volkswagenit sügavalt ebaausas käitumises, kuna ettevõte otsustas kompensatsioone maksta ainult USA autoomanikele, jättes britid tühjade pihkudega.
«Me usume, et Volkswageni välja pakutud parandus on loodud võimalikult väikeste kuludega, mis võib tähendada, et pikas perspektiivis läheb see maksma hoopis autoomanikele.»
Volkswagen vastas komisjoni raportile teatega, milles väitis, et autotootja jaoks on klientide heaolu kõige olulisem.
«Seetõttu näeme me palju vaeva, et vajalikud tehnilised parandused jõuaks kõigi probleemiga seotud sõidukiteni Suurbritannias. Me oleme võtnud ühendust kõigi 200 000 autoomanikuga, kes saavad meie kulul teeninduses oma auto nõuetega vastavusse seada.»
Volkswagen tunnistas eelmisel aastal, et installeeris mõnedele diiselmudelitele tarkvara, mille abil oli autodel võimalik nii USA kui ka mitmete teiste riikide ametlikest emissioonitestidest läbi saada. Tegelikkuses olid sõidukite vastavad heitgaasinäitajad aga lubatud normidest pea 40 korda kõrgemal tasemel.
Kokku on Volkswagen emissiooninäitajaid võltsinud vähemalt 11 miljonil autol. Euroopas on lubatud viia selle aasta lõpuks emissiooninäitajad normidega vastavusse kokku 8,5 miljonil diiselkütusega sõitval autol.