Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Norra plaanib maailma esimest vees hõljuvat tunnelit (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Riin Aljas
Copy
Maailma esimese veealuse hõljuva tunneli plaan.
Maailma esimese veealuse hõljuva tunneli plaan. Foto: Norra Teedeamet

Songefjordi ehitatav tunnel «ripuks» veepinna lähedal hõljuvate ujukite küljes.

Norralased armastavad oma fjorde palavalt, ent samal ajal tekitavad riigi 1190 fjordi sealsetele reisijatele parajat palavalu, eriti talvel, mil teed jäiseks muutuvad. Muidu tunnised teekonnad venivad ligi päevaseks, sest punktist A enam punkti B ei saa, kirjutab Tech Insider.

 Tulevikus võib see kõik muutuda, sest norralased kavatsevad 22,6 miljardi euro eest oma suurimasse fjordi, 205 km pikkusesse ja 4,5 km laiusesse  Sognefjordi  hõljuva tunneli ehitada. Midagi taolist varem maailmas tehtud ei ole ning ühe riigi otsast teise sõitmise aega vähendaks see 21-lt tunnilt 11-le. Praegu tähendab fjordi ületamine laevasõitu või tunde ja tunde ümber veekogu sõitmist.

Sognefjordi plaanitav tunnel Foto:
Sognefjordi plaanitav tunnel Foto: Foto: Norra Teedeamet

Tunneli plaanist teatas Norra teeamet juba 2011. aastal ning seni on arutletud selle üle, missugune taristu Sognefjordi kõige paremini teeniks. Välja käidi ka hõljuv sild või rippsild, ent midagi pole veel päriselt otsustatud. Hõljuv sild tähendab silda mis toetub vees hõljuvatele betoonkamakatele, mis kinnituvad veepõhja asetatud ankrutele.

Sognefjordi plaanitav tunnel Foto:
Sognefjordi plaanitav tunnel Foto: Foto: Norra Teedeamet

Ehkki tunnel on sillast kallim, räägib selle kasuks vastupidavus ekstreemsetele ilmaoludele ning see ei sega fjordil sõitvaid laevu ega riku fjordi maalilist vaatepilti. Tunnelid «ripuks» veepinna lähedal hõljuvate ujukite küljes. 

Tagasi üles