Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Eesti inimesed eelistavad kütusemaiaid autosid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hummer
Hummer Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Kuigi kütusehinnad on viimastel aastatel teinud uusi rekordeid, eelistatakse Eestis endiselt suurema kütusekuluga autosid, selgub Säästva arengu komisjoni transpordiraportist.

«Soov osta endale võimalikult suur auto on sajanditepikkuse traditsiooni tulemus. Suur auto on nagu täkkhobune talupojal, millega sai kuljuste kõlinal teistest kiiremini kirikusse sõita,» kommenteeris eestlaste autoostmistavasid Eesti Maaülikooli rektor Mait Klaassen.

Raportist selgub, et energiasäästlike autode osakaal on Eestis kasvanud ligikaudu viiendikuni uutest autodest. Euroopa Liidu maadega võrreldes, kus 65 protsenti müüdud autodest on A-C energiaklassis, on seda aga vähe. Üle poole Eestis müüdud uutest autodest jäävad E-G energiaklassidesse, mis oma kütusekulult ei erine 15 aastat tagasi enimmüüdud sõiduautomarkidest.

Kuigi vahed pole suured, siis Eesti maakondade võrdlus näitas, et kõige ebaökonoomsemaid uusi sõiduautosid ostetakse Harju- ja Tartumaal ning kõige kütusesäästlikumaid Rapla- ja Läänemaal.

Raporti koordinaatori ja toimetaja Mari Jüssi sõnul ei mängi kütusekulu auto ostmise otsuse juures paraku olulist rolli.

«Eesti suurimates automüügiportaalides ei ole võimalik panna kütusekulu või CO2-heide otsingukriteeriumiks, samas nahkpolster või elektrilised aknad on valikuvõimalustena olemas. Ometi on tegelikult paljudel automudelitel nii kütusekulu kui ka CO2-heite andmed leitavad,» kommenteeris Jüssi.

Soomes muutis Jüssi sõnul olukorra paremaks see, kui automaksu määr korraldati ümber nii, et maksumäär sõltus CO2-heite suurusest.
 

Tagasi üles