Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Digitark: esimesed viis liigutust enne seadme hooldusesse toomist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Esinduses antakse nõu hoolduse ja garantii küsimustes, kuid enne seadme viimist esindusse on kaval ette võtta viis olulist sammu.
Esinduses antakse nõu hoolduse ja garantii küsimustes, kuid enne seadme viimist esindusse on kaval ette võtta viis olulist sammu. Foto: Telia

Elu lihtsamaks tegemiseks tasub teada viit põhilist tegevust, mida teha enne seadme viimist esindusse garantiiremondiks või hoolduseks, soovitab sinu moodi tehnoloogiaportaalis Digitark kaasautor Tauno Tammik.

OSTUDOKUMENT JA PRETENSIOONIDE ESITAMISE AEG

"Võimalusel soovitan üles otsida ostudokument ja vaadata, millal on seade ostetud," soovitab Tauno Tammik Digitargas ja tuletab meelde, et telefonidel kehtib eraklientidele kaks aastat pretensioonide esitamise aeg.

Sulle võib huvi pakkuda ka see Digitarga saatelõik:

Lisavarustuse, arvutite ja muude seadmete puhul on eraldi välja toodud, mis aja jooksul on võimalik pretensiooni esitada.

Kui tegemist ei ole niiskuskahjustuse, mehhaanilise vigastuse või muu enda poolt tekitatud veaga, läheb seade suurema tõenäosusega garantii alla. Arve kaasavõtmine esindusse kiirendab hooldusesse saatmise protsessi.

SEADME PUHASTUS JA DIAGNOSTIKA

Enne esindusse toomist vaata oma seade üle ning vajadusel puhasta.

Esinduses vaatame alati üle seadme seisukorra – kas kuskil on kriimud, täkked. Puhta telefoni pealt on seda lihtsam teha.

Kirja pandud kriim võib olla hoopis mustus, mis lihtsama lapitõmbega kaob.

Kirja pannakse seadme seisukord, et tagasi tulles oleks ta samas või veel paremas seisus, kui hooldusesse tuues. Vaata korra seadmele peale ja proovi korra ka ise mõista, milles võib seadmel probleem olla ning millal viga täpsemalt esineb. Mida rohkem infot, seda parem.

Lihtsamad vead on võimalik kõrvaldada taaskäivituse või tehase seadete taastamisega.

Võin tuua näite: telefon ütleb, et SIM-kaarti pole – siin on variante kolm. SIM võib olla liikunud hetkeks oma kohalt, SIM-kaart on vigane või on pesa katki. Taaskäivitus kõrvaldab esimese probleemi, SIMi teise telefoni panemine näitab SIM-kaardi korrasolekut ja töötava kaardi panemine viga näidanud telefoni tõestab kolmandat probleemi.

VAJALIKUD ISIKLIKUD ANDMED

Programmid, millega saab sisu lihtsalt kopeerida:

  • LG – PC Suite
  • Samsung – Samsung Kies
  • Huawei – HiSuite
  • Sony – Sony PC Companion
  • iPhone – iTunes
  • Microsoft Lumia - Zune

Varunda kogu oma telefoni vajalik sisu arvutisse, Online.ee pilve või muule andmekandjale. Mainin alati klientidele, kes esindusse jõuavad, et andmed võivad kaduma minna. Olgu seadme viga mistahes väike, võib tekkida olukord, kus tootja vahetab seadme välja näiteks uue vastu.

TARKVARA UUENDUS JA TEHASE SEADETE TAASTAMINE

Pärast seadmete varundamist on soovitatav teha seadmele ka tarkvara uuendus. Juhul, kui pärast tarkvara uuendamist viga ei esine, saab andmed läbi programmi uuesti tagasi kanda. Vastasel juhul peaks ka proovima tehase seadete taastamist. Kui viga esineb endiselt, tuleb pöörduda esindusse.

PAROOL JA FIND MY PHONE

Hoolduskeskuses töö lihtsustamiseks võiks ka eemaldada parooli, eriti juhul, kui on tegemist musterparooliga. Paberi peale mustrit joonistades võib tekkida komplikatsioone.

iPhone kasutajatele tuleb eriti südamele panna Find my phone funktsiooni välja lülitamine.

Kui peaks ilmnema, et Find my phone on aktiivne, siis hooldus telefoniga midagi teha ei saa.

Loodan, et ülaltoodud punktid toovad pisut selgust ja muudavad edasised tegevused lihtsamaks.

Loe kasulikke digitarkusi portaalist Digitark

Digitark.ee/SAADE räägib tehnoloogiast ja inimestest selle taga – vaata ja mõtle kaasa!

Tagasi üles