Kunagi ka Eesti internetikasutajate seas laineid löönud sotsiaalvõrgustik Orkut lõpetas tegevuse mõned aastad tagasi. Selle looja Orkut Büyükkökten soovib nüüd turgu vallutada uue teenusega, kirjutab Engadget.
Orkuti looja lõi uue sotsiaalvõrgustiku
Uue, Hello nime kandva sotsiaalvõrgustikuga ei ürita Büyükkökten küll otsest konkurentsi pakkuda turuliidrile Facebook, mille kasutajate arv on tänaseks ületanud juba 1,7 miljardi piiri. Isikupõhise konto asemel tuleb teenuses valida hoopis teatud persoonide või rollide vahel (nt klubiskäija, reisija, nohik, jne), mis peegeldavad kasutaja huve. Vastav algoritm toob sarnaste huvidega inimesed kokku ning aitab isikupärastada ka nende sotsiaalvõrgustikus kuvatavat uudistevoogu. Hello on suuresti piltide ja kommentaaride põhine ning Facebookist tuttavad staatuseuuendused on jäetud tagaplaanile.
Orkut loodi 2004. aastal Google´i töötaja Orkut Büyükkökteni poolt ning vaid mõne aastaga sai see mitmetes riikides nagu Brasiilia ja Türgi sotsiaalvõrgustike seas turuliidriks.
2014. aastal teatas Google, et sulgeb sotsiaalvõrgustiku selle populaarsuse vähenemise ning ettevõtte konkureerivate teenuste esile tõusmise tõttu.
Orkuti kasutajatel on kuni tänavu septembrini võimalik oma profiiliandmed, fotod ja postitused kätte saada Google Takeout teenuse abil.