Apple´i nutitelefonide turuosa Indias kahanes teises kvartalis mulluselt 4,5 protsendilt 2,4 protsendile, kirjutab Quartz uuringufirma Strategy Analytics andmetele toetudes.
iPhone´ide turuosa kukkus maailma kolmandal turul aastaga ligi kaks korda
Samal ajal suurenes Google´i Androidi platvormi turuosa mulluselt 90 protsendilt 97 protsendile, Samsungi Tizeni operatsioonisüsteemi osa kahanes 2,2 protsendilt 0,4 protsendile, Microsofti vastavad näitajad olid aasta-aastases võrdluses 2,9 protsenti ja 0,1 protsenti.
Põhjuseid, miks Apple Indias oma turuosa kaotab, on mitu. Esiteks on ettevõtte odavaima toote, iPhone SE müügihinnaks Indias 493 dollarit, samas kui nutitelefonide keskmiseks müügihinnaks on riigis 158 dollarit. Indias müüakse kolmandik nutitelefone läbi interneti, Apple aga kohalikul turul tooteid veebis ei müü. Lisaks tuleb ostjatel käia iPhone´i eest välja korraga kogu raha, samas kui konkurentide telefone müüakse erinevate järelmaksu ja tähtajaliste lepingute abil, mis jaotavad seadme kogumaksumuse pikema aja peale laiali.
Apple üritas küll India äriklientidele pakkuda kaheaastast järelmaksuprogrammi, kuid paraku ei võtnud see projekt erilist vedu.