Euroopa autotootjate liidu ACEA avaldatud statistikast selgub, et Prantsusmaa autotootja Renault on Euroopas enimmüüdud autobrändide edetabelis tõusnud teisele kohale, kirjutab Auto Express.
Eurooplased on hakanud Fordile Renault´d eelistama
Renault´ müügitulemused kasvasid Euroopas käesoleva aasta esimese kuue kuuga mulluse tulemusega võrreldes 14,2 protsenti, kokku müüdi 561 238 sõiduautot. Seni teist kohta hoidnud Fordi müügitulemused kasvasid aastaga 8 protsenti 527 802 autoni. Seejuures tuleb märkida, et tegu on ainult Renault´ enda müüginumbritega, kuhu pole sisse arvutatud Rumeenia päritolu soodusbrändi Dacia tulemusi.
Renault´ kasvu taga on suurenenud mudelivalik, näiteks andis oma panuse uus linnamaastur Kadjar. Samas pole teine koht Prantsuse ettevõttele veel kindlustatud, kuna Ford tuleb lähikuudel turule samuti mitme uue, konkureeriva mudeliga. Fordi suur linnamaastur Edge hakkab rinda pistma Renault´ uue Koleosega, uus Megane peaks aga parajalt mõjutama Focuse müüginumbreid. Lähiajal on müüki jõudmas ka Fordi menuka väikeauto Focus uus versioon.
Esikoht Euroopa turul on paraja vahemaaga Volkswageni käes. Kuigi aasta-aastalt kasvas Saksa autobrändi müük vaid 0,1 protsenti, oli ühikuliseks tulemuseks vaid veidi vähem kui 850 000 autot.