Autopiloodirežiimis Tesla põhjustas Hiinas liiklusõnnetuse

Tesla Motors

FOTO: SCANPIX

Elektriautode tootja Tesla Motors teatas eile, et üks selle autopiloodirežiimis töötanud sõiduk põhjustas Hiinas liiklusõnnetuse, kirjutab Reuters.

33aastane programmeerija Luo Zhen rääkis Reutersile, et ta sõitis möödunud nädalal kodunt tööle, lülitades sõiduki maanteel autopiloodirežiimile. Isesõitev auto aga kaldus tee äärde, riivates sinna pargitud auto küljepeeglit. Inimesed intsidendis kannatada ei saanud, küll aga said mõlemad autod kergelt kriipida.  Õnnetus on salvestatud ka Zheni paigaldatud pardakaameraga.

Tesla ei olnud nõus vastutust õnnetuse eest võtma, väites, et juhtidel tuleb  ka autopiloodi toimides hoida käed roolil. Antud õnnetuse ajal aga juht seda ei teinud.

Zhen aga väidab, et süü lasub Tesla autopiloodil, kuna ettevõte reklaamib seda kui isesõitvat režiimi, mitte lihtsalt abifunktsiooni.

Tegemist on tänavu juba neljanda õnnetusega, milles süüdistatakse Tesla autopilooditehnoloogiat.

Raskeim neist oli 7. mail Florida osariigis Willistoni linna lähedal selge ilmaga kuival teel toimunud liiklusõnnetus, milles hukkus 40aastane Joshua Brown.

Õnnetus juhtus  mil Tesla Model Si ees sõitnud veoauto hakkas ristmikul vasakpööret tegema. Autopiloodirežiimil olnud Model S ei pidurdanud ning selle tuuleklaas põrkas kokku veoauto treileri alumise osaga. Auto paiskus teelt välja ning jätkas oma teekonda läbi kahe aia, kuni lõpuks peatas selle hoo 30 meetrit teest eemal asuv elektripost.

Tesla blogipostituse järgi ei märganud juht ning autopilooditarkvara ereda päikesevalguse tõttu veoki treileri valget külge, mistõttu ei vajutanud kumbki ka pidurile. Autotootja lisas, et kõiki Tesla elektriautode juhte on teavitatud, et Autopilot režiim on uus, arendamisel olev tehnoloogia ning selle aktiviseerimisel kuvatakse esipaneelile kiri, kus selgitatakse muude asjade hulgas, et autojuht peab hoidma ka autopiloodi sisselülitamisel käed roolil ning autot ise kontrollima.

USA maanteeohutusamet NHTSA on esitanud Tesla Motorsile infopäringu, milles soovitakse ligipääsu mais toimunud õnnetuse andmetele ning ka hilisema kahe registreeritud õnnetuse andmetele, kus inimesed tõsiselt kannatada ei saanud. Amet üritab analüüsida, milline oli autopilooditehnoloogia roll nende õnnetuste toimumisel.

Tagasi üles