Nissan lubab uuendusliku bensiinimootori abil diiselmootorid ajaloo prügikasti tõsta (7)

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nissani logo
Nissani logo Foto: SCANPIX

Jaapani autotootja Nissan on arendustöö käigus loonud uut tüüpi bensiinimootori, mis peaks ettevõtte väitel suure osa praegu kasutusel olevatest diiselmootoritest iganenuks muutma, kirjutab Reuters.

Uus mootor kasutab muutuva surveaste tehnoloogiat, mis tähendab Nissani inseneride sõnul, et sisepõlemismootoris on küttesegule avaldatav surve pidevalt optimeeritud.

Surveaste on bensiinimootorite puhul võtmefaktoriks jõu ja efektiivsuse tasakaalustamisel. Sellega mõõdetakse, kui palju on õhu ja kütuse segu bensiinimootori silindrites enne selle süütamist ja energia tootmist kokku surutud.

Traditsiooniliselt on insenerid pidanud bensiinimootorite puhul valima, kas keskenduda võimsusele või ökonoomsusele. Nissani sõnul suudab uus VC-T (Variable Compression-Turbo) mootor valida optimaalse tihendussuhte vahemikus 8:1 ja 14:1. Tavatootmises olevate bensiinimootorite puhul on surveaste vahemikuks 8:1 kuni 10:1, sport- ja ralliautode puhul aga 12:1 ja rohkem.

Uus tehnoloogia peaks bensiinimootorile andma turbokompressoriga bensiinimootorile sarnaneva võimsuse, samas kui kütuseökonoomsus peaks jääma tänapäevaste diisel- ja hübriidmootorite tasemele.

Tegu oleks suure löögiga diiselmootoritele, mille maine on Volkswageni emissiooninäitajate petuskandaali tõttu maailmas niigi viimasel aastal kannatanud.

«Diiselmootorid on tänapäeval maailmas kuum teema. Me usume, et meie uus mootor on ülim bensiinimootor, mis aja jooksul asendab tänapäevase diiselmootori,» ütles Nissani vaneminsener Kinichi Tanuma ajakirjanikele, lisades, et VC-T kasutamine võiks eriti häid tulemusi näidata hübriidautodes.

«Selleks, et vähendada bensiinimootorite kütusekulu, on autotootjad muutuva surve ja teiste tehnoloogiate kallal tööd teinud vähemalt 20 aastat,» selgitas konsultatsioonifirma IHS Aasia-Okeaania juht James Chao.

«Sisepõlemismootorite kütusekulu vähendamine on autotootjate jaoks ülioluline. Mitte kõik tarbijad ei soovi elektrimootoriga autosid. Samas jäävad alles mitmed väljakutsed – näiteks suurenenud kulud, komplekssus ning võimalikud lisavibratsioonist tulenevad probleemid.»

Nissani uus VC-T jõuallikas peaks avalikkuse ette jõudma esimest korda septembris toimuval Pariisi automessil. Esimesena paigutatakse see uuele Infiniti mudelile, mida esitletakse ametlikult järgmisel aastal. Aja jooksul peaks see kasutusele tulema uutes Nissanites ning selle partnertootja Renault´ autodes.

Turbokompressoriga kaheliitrine nelja silindriga VC-T mootor on Nissani sõnul 27 protsenti ökonoomsem kui senine 3,5-liitrine V6 mootor, mille VC-T välja vahetab. Nissani sõnul on uue mootori pöördemoment samal tasemel diiselmootori pöördemomendiga, samuti peaks mootor olema turboga varustatud diiselmootoritest odavam.

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles