Audid hakkavad juhile teada andma, mitu sekundit on jäänud rohelise fooritule süttimiseni

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Audi logo.
Audi logo. Foto: SCANPIX

Saksamaa autotootja Audi teatas, et mõned selle 2017. aasta mudelid hakkavad kasutama uut sõiduki ja taristu kommunikatsiooniplatvormi (V2I), mis muuhulgas annavad juhile teada, mitu sekundit tuleb punase tule taga oodata, kirjutab The Verge.

Tegu on ühe esimese sammuga uue põlvkonna ühendatud sõidukite tehnoloogia alal, mille abil on autodel võimalik ümbritseva taristu ja teiste sõidukitega infot vahetada. See peaks muutma liiklemist selgelt turvalisemaks ja mugavamaks.

Valgusfooriinfot peaks uued Audid saama ülelinnalistelt liiklushaldamissüsteemidelt, misjärel kuvatakse juhile, mitu sekundit on rohelise fooritule süttimiseni jäänud. Tehnoloogia edasiarendamisel võiks autod teatada, millal järgmine roheline tuli sõiduki teekonnal kustub ning arvutada vahemaa ja kiiruse abil, kas juht jõuab ristmiku legaalse kiirusega läbida või on pigem mõistlik gaasipedaalile vajutamisest loobuda ja sellega kütust kokku hoida.

Tulevikus võiks autod suhelda kogu ümbritseva nutika taristuga parkimiskohtadest kuni teemaksukioskiteni, andes juhile väärtuslikku infot selle kohta, kuidas kõige kiiremini ja mugavamalt planeeritud teekonda läbida.

Süsteem võiks toimida ka vastupidiselt - taristu võiks koguda infot autodelt ning suurendada või vähendada valgusfoori tulede intervalle vastavalt liiklustihedusele.

Audi hakkab oma tehnoloogiat kasutama esimesena mõnede 2017. aasta Q7, A4 ja A4 Allroad mudelite puhul, mis müüki jõuavad juba sel sügisel. Millistes linnades tehnoloogiat katsetama hakatakse, ei ole veel avalikustatud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles