Investorite poolt 2014. aastal rohkem kui 46 miljardile dollarile hinnatud Hiina nutiseadmete tootja Xiaomi nutitelefonimüük on kokku kuivanud, kirjutab Business Insider.
Veel hiljuti maailma väärtuslikuima idufirma tiitlit kandnud Xiaomi on kokku kukkumas (1)
Koduturul Hiinas kukkus Xiaomi nutitelefonide müük teises kvartalis uuringufirma IDC andmetel eelmise aastaga võrreldes lausa 38 protsenti. Samal ajal kasvas Hiina nutitelefonide turg aastaga 4,6 protsenti. Kui eelmisel aasta kevadel müüs Xiaomi kolme kuuga 17,1 miljonit seadet, siis tänavu kukkus see näitaja 10,5 miljonile. Xiaomi käes oli juunikuu lõpus vaid 9,5 protsenti Hiina turust, mullu teise kvartali lõpus oli turuosaks aga 16,1 protsenti. Aastaga on Xiaomist möödunud kodumaised rivaalid vivo ja OPPO, kelle turuosaks oli tänavuse aasta juuni lõpus IDC andmetel 13,2 protsenti ja 16,2 protsenti.
Hiina on Xiaomi jaoks ka kõige olulisem turg, Euroopas ja Põhja-Ameerikas ettevõte veel ei tegutse.
Vaid kuus aastat tagasi asutatud idufirma on küll hiljuti laiendanud oma tootevalikut ka majapidamisseadmetele, kuid nutitelefonid moodustavad ajakirja Fortune andmetel ettevõtte käibest ikkagi veel üle 90 protsendi, seega on nende müügi langus Hiinas Xiaomi jaoks ülitõsine probleem.
Veel poolteist aastat tagasi oli Xiaomi oma kasvuprognoosides ülioptimistlik, lootes 2015. aasta jooksul müüa kokku üle 100 miljoni nutitelefoni. Sellest eesmärgist jäi puudu umbes 30 miljonit telefoni ning Xiaomi asemel ületas esimese Hiina ettevõttena nimetatud piiri hoopis konkurent Huawei.
Ettevõte kaotas mõnda aega tagasi ka maailma väärtuslikuima idufirma tiitli, kuna sõidujagamisteenus Uber hinnati investorite poolt aasta alguses üle 60 miljardi dollari. Suure tõenäosusega hinnatakse Xiaomi hinnanguline väärtus 46 miljardilt dollarilt võimalikus järgmises rahastusvoorus väga tugevalt alla.