Bristolis asutatud idufirma Five.ai teatas, et kavatseb esimesed täisautonoomsed autod turule tuua juba 2019. aastaks, kirjutab Quartz.
Briti idufirma lubab esimesed isesõitvad autod tänavaile tuua kaks aastat enne Fordi ja BMWd
Juulis lõppenud rahastusvoorus investoritelt 2,7 miljonit dollarit kaasanud ettevõte kavatseb isesõitvad autod valmis ehitada seega lausa kaks aastat varem kui traditsioonilised autotootjad Ford ja BMW.
Kui näiteks Fordi ja Google´i isesõitvad autod suudavad ümbritsevast keskkonnast aru saada oma andmete võrdlemisel ülitäpse radarsüsteemide loodud kolmemõõtmelise kaardiga, siis Five.ai usub, et ta suudab konkurente lüüa palju intelligentsema masinõppesüsteemiga.
Selle asemel, et usaldada kõrge resolutsiooniga 3D kaarte, kasutab Five.ai sõidukite tarkvara nn konvolutsionaalset närvivõrgustikku (inglise keeles convolutional neural network), millega sõiduk suudab tajuda objektide sügavust iseseisvalt, ilma välise abita.
«Sõidukid ei pea enam sõltuma juba olemasolevatest 3D mudelitest,» selgitas ettevõttesse investeerinud riskikapitalifirma Notion Capital partner Alex Flamant.
Konkurendid ei ole seni seda strateegiat kasutanud, kuna tegu on ülikeerulise lahendusega ning lihtsam on toetuda juba olemasolevatele kaartidele.
Five.ai sõidukid peavad seetõttu kandma pardal ka konkurentidest võimsamaid protsessoreid ja arvutussüsteeme. Ettevõtte asutaja ja tegevjuhi Stan Bolandi sõnul on sellel vaja 3-4 korda enam arvuteid kui Google´i isesõitval autol.
Bolandi visioon võib tunduda utoopiana, kuid tema pikka karjääri kaunistavad juba mitmed suurepärased saavutused. Ta oli protsessorifirma Element14 tegevjuht 2000. aastal, mil see Broadcomile 600 miljoni dollariga maha müüdi. Seejärel asutas ta telefonidele traadita modemeid tootva ettevõtte Icera, mis omakorda müüdi viis aastat tagasi 367 miljoni dollariga protsessoritootjale Nvidia.
«Ma ei muretse eriti suuremate ettevõtetega konkureerimise pärast,» ütles ta.
Bolandi sõnul täiustab tema tiim praegu arvutipõhise taju süsteemi. Järgmisel aastal hakatakse kõnelusi pidama autotootjate ja transpordiettevõtetega. Five.ai potentsiaalsed kliendid, näiteks bussi- või taksofirmad võiks maksta ettevõttele igakuiselt sadadesse dollaritesse küündivat tarkvaralitsentsi tasu, samal ajal väheneks nende kulutused inimjuhtide palkadele.
Five.ai lõpptooteks peaks olema täisautonoomne kaubikule sarnanev sõiduk, mis suudaks pardale võtta kuni kuus reisijat. Esialgu peaks sõiduk liiklema ainult linnakeskkonnas, kuna Bolandi hinnangul võtab veel veidi aega, et tarbijad harjuks vabalt ringi sõitvate inimjuhita sõidukitega.