/nginx/o/2016/08/30/5777927t1h2b62.jpg)
Maanteeamet rivistas oma värskes «Kütusekulu teatmikus» kütusetarbimise alusel Eestis müüdavad uued sõidukid - avaldame kütuseliikide kaupa neist säästlikumad ja kulutavamad.
Nagu maanteeameti tabelist selgub, on nii bensiini- kui diiselmootoritega autode puhul kõige enam kütust säästavad autod Peugeot’d, hübriidmootorite edetabeli tipu on võtnud aga Volkswagenid.
Raporti kohaselt on ökonoomseima bensiinimootoriga sõiduk Peugeot 208 PureTech 1.0 70hj, mille keskmine kütusekulu on vaid 4,1 l/100 km kohta ning eralduv CO2 emissioon on 95g kilomeetri kohta.
Samuti hoiab Peugeot liidripositsiooni ka diiselmootorite segmendis, kus esikohal on Peugeot 308 BlueHDi 1.6 120hj, keskmise kütusekuluga vaid 3,2 l/100 km kohta ning CO2 emissioon on 84g kilomeetri kohta.
Viimase tulemusega edastab väike-keskklassi kuuluv Peugeot 308 isegi väikeklassi konkurente Renault Clio’t ja Opel Corsa’t.
Peugeot Baltic turundusjuhi Kerli Maro sõnul hoiab Peugeot tootjatehas lisaks esikohta madalaima keskmise CO2 emissiooniga kõikide autotootjate arvestuses, mille on taganud eeskätt uue põlvkonna PureTech bensiinimootorite turuletoomine ning BlueHDi diiselmootorite varustamine AdBlue süsteemidega.
Kõige säästvamad bensiinimootoriga autod
Kõige enam kulutavad bensiinimootoriga autod (nende seas, kes vastavad andmed üldse on avaldanud) on BMW 760LI (14,9), Maserati Granturismo Sport (14,3), Rolls-Royce Ghost (14), Jeep Grand Cherokee SRT (13,5) ja Cadillac Escalade ESV (13,1).
Bensiin-hübriidmootorid
Selle mootoritüübi puhul jäid veel valikust välja vaid kaks autot BMW 330E ja 225XE Active Tourer, mille kütusekulu on vastavalt 1,9 ja 2 liitrit sajale kilomeetrile.
Diiselmootorid
Kõige enam kütust kulutavad diiselmootoriga autod on maanteeameti tabeli kohaselt MB G 350 D (9,9), MB Sprinter 319 CDI (9,7), MB Sprinter 319 CDI (9,4) ja Mitsubishi Pajero (9,3)
Surugaasiga töötavatest autodest on kõige säästlikumad autod VW UP! ja Škoda Citigo (4,4), VW Golf (5,3) ja MB B 200 C (6,5).