Mõne päeva eest oli kõigest paarikümnel valitud autoajakirjanikul põhjust astuda mööda punast vaipa moodsaks vuntsitud vanasse punastest tellistest tootmishoonesse. Üle Euroopa ja kaugemaltki Prahasse lennanud seltskonnale näidati, mis juhtub siis, kui Porsche toob luksus- ja sportauto teineteisele veel lähemale. Nüüd on Arteri lugejatel võimalus esimeste seas uuele Porsche Panamerale pilk heita.
Esialgu veel ainult numbrimaagia
Tõsi ta on, teise põlvkonna Porsche Panamera on eelkäijast igapidi sportlikum – nii sisuliselt kui ka väliselt. Inspiratsiooni on püütud mõistagi Porsche 911-st. Üle viie meetri pikk ja peaaegu kaks meetrit lai uus Panamera on mõõtudelt varasemaga võrreldes õige veidi pikem ja laiem, kasvanud on ka telgede vahe, kuid seekord on Porsche kujustajatel õnnestunud visandada neljaukseline, mille voolujoonelisuses aimub kupeelikku võlu. Muljele aitab kindlasti kaasa sujuvalt tagatuledeni langev katus, mis on tagaosas 20 cm võrra madalam kui ees. Sportautolikke proportsioone rõhutavad ka Porschedele iseloomulikult välja peetud puusakaared.
Aga tegelikult tahate muidugi teada, kui kiiresti ta liigub. Vastus kõlab: kiiresti. Väga kiiresti. Kõik teise põlvkonna Panamerad on nelikveolised ja varustatud 8-käiguliste PDK-automaatkäigukastidega. Täiustatud veermikus võeti kasutusele uut tehnoloogiat, mis tähendab kokkuvõttes, et Panamera on luksusauto, millega saab väärikust kaotamata hakkama ka ringrajal. Lisaks veel mudelilt 918 Spyder pärit nelikroolimine, mis teeb juhitavuse täpsemaks ja tunnetuse sportautolikumaks. Kuigi jah, kõike seda pole veel omal nahal kogeda saanud, sest meile näidatud eeltootmisauto seisis lavavalguses esialgu vaid vaatamiseks.
Juhusele ei jäeta Porsches muidugi mingit eluruumi. Nürburgringi annaalidesse on juba kantud ringiaeg 7:38, mis teeb tippmudelist Panamera Turbo väidetavalt kõige kiirema luksussedaani maailmas ning annab silmad ette ka oi kui paljudele kaheukselistele. Kõigil kolmel mudelil on uued mootorid, mis on kõik varustatud kahe turbokompressoriga ning varasemast veel võimsamad ja ökonoomsemad.
Mis siin ikka kauem kannatust proovile panna, vaatame üle need sõgedad numbrid. Panamera Turbo 4,0-liitrine V8 arendab 550 hj ja 770 Nm. Eelkäijaga võrreldes on see 30 hj ja 70 Nm rohkem. Tippkiiruseks märgitakse 306 km/h. Sajani viskub Turbo 3,8 sekundiga, Sport Chrono paketiga on sprindiaeg kõigest 3,6 sekundit. Kütusekuluks lubatakse 9,4–9,3 l / 100 km, seejuures esimest korda on Porsche varustatud tehnoloogiaga, mis lülitab pooled silindrid välja, kui süsteem töötab osakoormusel. Kui Panamera omanikku peaks kütusekulu kas või kröömike huvitama, siis jah, see aitab bensiini kokku hoida kuni 30 protsenti.
«Väiksem», 2,9-liitrine V6 jõuallikas Panamera 4S mootoriruumis arendab 440 hj (+ 20 hj) ja 550 Nm (+ 30 Nm) ning saavutab 100 km/h 4,4 sekundiga (4,2 s Sport Chrono paketiga), tippkiiruseks 289 km/h.
V8-diisel on aga puhta pöörane. Porsche väitel on Panamera 4S Diesel maailma kõige kiirem diiseljõuallikaga seeriaauto. See arendab 422 hj ja pange nüüd tähele! 850 Nm. Hüüumärk. Maksimaalne pöördemoment on saadaval peaaegu tühikäigust alates ehk pöördevahemikus 1000–3250 p/min. Veel kord hüüumärk. 100 km/h on käes 4,5 sekundiga (4,3 s Sport Chrono paketiga). Kütusekuluks lubatakse sealjuures naeruväärsed 6,8–6,7 l / 100 km. Kuulsite, diiselmootorite tulevikule hauakaevajate labidad kõlksatasid just vastu kivi.
Sõitjateruum on luksusauto vääriline, juhiabisüsteemid suudavad kõige muu hulgas pimedas hoiatada jalakäijate ja suurte loomade eest. Tehnoloogia, millele on nimeks antud InnoDrive, oskab navi, radareid ja sensoreid abiks võttes näha teed ette kuni 3 km ulatuses ja valida ise optimaalseid kiirendusi ja aeglustusi. Jah, see on taas vihje isejuhtivale autole.
Ka hind on Porsche ja luksusauto vääriline. Panamera 4S hind algab 113 760 eurost, 4S Dieseli eest tuleb välja käia ümmarguselt 4000 eurot enam ning Turbo hinnakiri stardib 154 080 eurost. Esimesed autod jõuavad Porsche müügipunktidesse kahe kuu pärast ehk 5. novembril.