Vaata, kuidas uus tehnika meie elu tulevikus pea peale pöörab

, Ettevõtluskõrgkooli Mainor start-up ettevõtluse erialajuht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pokemon Go'ga sarnased virtuaalreaalsusel põhinevad lahendused võivad peagi saada üsna tavaliseks ka teenindussektoris.
Pokemon Go'ga sarnased virtuaalreaalsusel põhinevad lahendused võivad peagi saada üsna tavaliseks ka teenindussektoris. Foto: VASILY MAXIMOV/AFP

Organite 3D-printimine, mis hakkab pikendama inimeste eluiga; targad linnad, kõnniteed, kingad ja külmkapid; inimeste terviseandmete kogumise hüppeline kasv; virtuaalreaalsuse laienemine erinevatesse teenindussektoritesse; jagamismajanduse mudeli hoogne laienemine - need on vaid väike osa märksõnadest, mis hakkavad ettevõtluskõrgkooli start-up erialajuhi Alise Lezdina sõnul meie tulevikku iseloomustama.

  • Tervishoiuteenused, arstide ja patsientide virtuaalne ühendamine ning terviseinfo monitoorimine on väga kuum valdkond, mida arendab palju kasumlikke idufirmasid. Organite 3D printimine on juba reaalsus, mis hakkab oluliselt inimeste eluiga pikendama.
  • Materjalitööstus – kergemad ja targemad materjalid. Tulevad targad linnad, kõnniteed, kingad ja külmkapid. Samuti efektiivsemad päikesepaneelid, painduvad ekraanid, 3D printimine ja nanotehnoloogia. Praegu sünnib palju uusi materjale, mis muudavad maailma.
  • Rohelised tehnoloogiad – maailm liigub rohelisemate seadmete poole. Bensiiniautodest saab minevik, päikesepaneelide tootmine muutub tänu uutele materjalide odavamaks.
  • Suurandmete ehk big data analüüs ning andmeturve. Keegi peab järjest suurema igapäevaselt kogutava andmete hulga kokku võtma, lahti mõtestama ja tööle panama (rahaks tegema). Prognoositakse ka suurt hüpet inimese terviseandmete kogumises, analüüsis ning sellega eluea pikendamises.
  • Targad ja kantavad seadmed, asjade internet – inimesed harjuvad mõttega, et nende esemed ning kodumasinad on internetti ühendatud ning parandavad sellega elukvaliteeti ning säästavad aega ja raha.
  • Virtuaalreaalsus kasvab beebikingadest välja ning hakkab mõjutama nii klienditeenindust, reisimist, meelelahutust, internetiturundust, meditsiini kui ka mängutööstust.
  • Internetimeedia – raha tuleb andmete, reklaami ning intellektuaalse omandi müügist ja litsentseerimisest. Niiöelda paberil toimivad lahendused surevad vaikselt välja.
  • Finantsvaldkondtransferwise'i-laadsed tehnoloogiad ning ka jagamismajandus ja crowdfunding võtavad päris pankadelt lõivu. Samad muutused on juba toimunud nii transpordi- kui turismiäris.
  • Haridus – äpid, targad seadmed ning online koolituskeskkonnad muudavad täielikult enesearenduse valdkonda. Füüsilisest loengus käimisest saab minevik ja maailma tippkooli diplomi võib omandada igas maailmanurgas.

Alise Lezdina on pikaajaliselt töötanud Läti start-upide ühenduse Techhub Riga juhina. Praegu on ta Ettevõtluskõrgkoolis Mainor erialajuht start-up ettevõtluse programmis, kus peale tema on lektorid Eesti edukamatest iduettevõtetest, näiteks mullu firmadest TransferWise, Taxify, Pipedrive, Goworkabit, Fortumo, Toggl ja Like A Local.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles