Saksa leht: sõit Ladaga on kui puhkus keskaegses lossis

Lada Priora tootmisliin AvtoVAZi tehases.

FOTO: ITAR-TASS/ScanPix

Venemaalt Vanasse Maailma eksporditavaid autosid, mida meie idanaabri juures peetakse kodumaise autotööstuse tipuks, peetakse näiteks Saksamaal kohaseks vaid riskialtidele nupust nikastanud noortele, vahendab autonet.ee.

Põhiliselt käib jutt Lada Priorast, millel pole ei automaatkäigukasti, ESP-d ega kliimaseadet. Kuid kõige hullemaks hindas Saksa ajaleht Autozeitung pärast autoga läbiviidud proovisõitu turvatunde puudumist.

Kuigi on terve hulk tootjaid, kelle mudelivalik on Lada omast Saksamaal oluliselt nigelam, jääb üldlevinud arvamuse kohaselt auto sama koledaks ka siis, kui sellest käiks tuumasõda üle. Vene autod sobivad vaid neile, kelle arvates on ihnus kohe eriliselt lahe omadus, sest näiteks alla 10 000 euro eest võib osta Lada Priora universaalkerega tippversiooni. Selle ainsaks positiivseks omaduseks peetakse suurt pagasiruumi ja mugavat laadimiskõrgust.

Autozeitung tõi välja Priora plussid ja miinused. Lõpphinnangus võrreldi Prioraga sõitu puhkusega keskaegses lossis. Sõitjateruum on sama spartalik kui väliskujunduski – juba sisse istudes saab aru, et viietärnihotelli mugavusi siit oodata ei maksa. Positiivse külje pealt toodi välja 1,6-liitirse mootori 98 hobujõudu. Tõsi, et masin korralikult kiirendaks, on vaja tuurid üles saada ja gaasipedaal põhja suruda, kui viimane muidugi üles leitakse, sest pedaali peeti liiga väikeseks. Paigalt sajani kiirendas auto 10,6 sekundiga ning tippkiirus ostus tehase andmetes lubatust oluliselt kõrgemaks, seda juhul, kui uskuda auto spidomeetri näitu.

Rääkides turvalisusest ei peaks Priora kaks turvapatja ja ABS suutma võistelda isegi pruugitud Euroopa või Jaapani autodega. Lõpliku vee tõmbas autole peale aga pidurdustest. Proovisõitjate arvates pole üheski teises autos nii tähtis kaitseingli lähedalolek. Sestap peaks Lada juba baasvarustuses armatuurlauale igale autole mõne ikooni kinnitama.

Tagasi üles