Kuigi maailma üks tuntumaid hübriidautosid Toyota Prius on 1990ndate lõpust peale nautinud USAs korralikke müüginumbreid, on madalad bensiinihinnad andnud Jaapani autotootja hittmudelile tugeva löögi, kirjutab Wall Street Journal.
Odav bensiin võõrutab ameeriklasi Toyota Priusest
Eelmise aasta lõpus müüki jõudnud uue põlvkonna Prius kulutab keskmiselt vaid 5,2 liitrit bensiini 100 kilomeetri peale ehk läbib ühe galloniga (3,79 liitrit) 54 miili (87 km). Koduturul Jaapanis on autot saatnud korralik menu, kuid odavat bensiini tankivate ameeriklaste jaoks pole madal kütusekulu eriline müügiargument. Aasta-aastases võrdluses on Priuse müük USAs kukkunud esimese kaheksa kuuga lausa 26 protsenti.
USA suurima Toyotade edasimüüja Longo Toyota presidendi Brendan Harringtoni sõnul pole asi aga autos endas, vaid turuloogikas.
«Pärast seda kui bensiinigalloni hind kukkus alla 3 dollari, on turu raskuspunkt nihkunud linnamaasturite ja pikapide poole,» selgitas ta.
Aprillis läbi viidud uuringu kohaselt on ka praegused elektri- ja hübriidautode omanikud meelt muutmas. Nimelt selgus uuringufirma Edmunds küsitlusest, et praegu keskkonnasäästlike sõidukite rooli keeravad ameeriklased ostavad järgmiseks autoks suurema tõenäosusega bensiinimootoriga linnamaasturi kui uue hübriidi või elektriauto.
Samas Jaapanis, kus bensiinigalloni hind maksab umbes 4,5 dollarit, on uut Priust ja selle sõsarmudelit Aqua (USAs müügil Prius c nime all) müüdud kaheksa kuuga 304 000 eksemplari ehk kolm korda rohkem kui USAs.
Viimaste aastate madal naftahind ning sellest tulenev bensiinihind on mõjutanud selgelt Toyota hübriidautode menu ka mujal maailmas. Toyota hübriidautode müügirekord 1,3 miljonit sõidukit püstitati juba 2013. aastal ning ka tänavu seda ilmselt ei purustata.