Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Esimene Volkswageni töötaja tunnistas end diislipettusele kaasaaitamises süüdi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
James Liang kohtuhoone ees.
James Liang kohtuhoone ees. Foto: SCANPIX

Volkswageni heaks viimased 33 aastat töötanud insener James Liang tunnistas Detroidi föderaalkohtus, et aitas kaasa Volkswageni diiselmootorite heitgaasinäitajate võltsimisele, kirjutab Wall Street Journal.
 

Liang nõustus tegema võimudega pettuse uurimisel täielikku koostööd, WSJ andmetel viitab koostöö sellele, et riiklikud süüdistajad soovivad lähiajal kohtu ette tuua veel teisi Volkswageni töötajaid.

Liangi ähvardab seaduste rikkumise eest kuni viieaastane vangistus ning 250 000 dollarini küündiv rahatrahv. Kohtuotsus langetatakse jaanuaris.

Liangi tunnistuse järgi arendas ta kümme aastat tagasi koos kolleegidega uut diiselmootorit, kuid varsti jõuti järeldusele, et mootor ei suudaks jääda USA rangemaks muudetud emissioonistandardite piiridesse ning vastata samal ajal ka klientide ootustele. Seetõttu otsustati luua tarkvara, mis suudaks auto mootori testimise ajal sisse lülitada emissiooninäitajate piiraja.

VW tunnistas mullu, et installeeris rohkem kui 11 miljonile diiselmootoriga autole spetsiaalse tarkvara, mis deaktiveeris heitmekontrolli, tänu millele suutsid mitmed mudelid edukalt läbida erinevate riikide emissioonitestid. Autokontsern peab ainuüksi USAs kulutama probleemi lahendamisele 16,5 miljardit dollarit, ostes omanikelt muuhulgas tagasi pea pool miljonit autot.

Tagasi üles