Uute autode müük kahekordistus tänu ettevõtetele

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Repro

Masu ajal autoostu edasi lükanud ettevõtjad on julgemaks muutunud ning sõidukeid välja vahetama hakanud, mistõttu kasvas automüük jaanuaris mullusega võrreldes üle kahe korra.


Vaadates Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) statistikat, selgub, et kõige halvem automüügiaasta üldse oli 2009. Möödunud aastal oli automüük juba tunduvalt parem ning tänavuse jaanuari tulemused annavad automüüjatele lootust, et terve aasta tuleb mullusest märkimisväärselt parem.

Jaanuaris müüdi 1161 uut sõidukit – kaks korda enam kui aasta tagasi samas kuus. Müüki aitasid müüjate sõnul paisutada üksikud riigihanked, kuid veel enam julgemad väikeettevõtjad, kes majanduslanguse ajal pigem liisingut pikendasid kui uue auto ostsid.

«Ettevõtetel on probleem, et mitu aastat pole autosid vahetatud ja ülalpidamiskulud liiga suured. Kasulikum on osta uus auto, kui vana remontida,» märkis Škodasid müüva Auto 100 juht Toomas Kuusk. Jaanuaris müüdi 133 uut Škodat, ostjate suhe oli 70:30 ettevõtete kasuks. «Eraisikute arv on tõesti vähenenud. Firmadest ostavad need, kel on kümneid autosid, mitte kaks-kolm,» rääkis ta.

Sama kinnitas ka jaanuaris enim ostetud marki Peugeot’d müüva Auto Forte juht Raido Toonekurg. «Ka liisingufirmad ütlevad, et eraisikud on veel ettevaatlikud, aga väiksemad firmad vahetavad kahe, kolme, viie kaupa autosid välja. Näevad, et teatud stabiilsus on majanduses olemas,» sõnas Toonekurg.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles