Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Mis värvi on internet…

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Artikli foto
Foto: paulhebertdesigns.com

See värv on sinine. Maailma kümne kõige külastatava veebikeskkonna analüüs näitas, et sinise varjundeid kasutatakse internetis ligi kaks korda enam kui punase ja kollase ning kolm korda enam rohelise varjunditest.

Sinise totaalse domineerimise järelduseni jõudis veebidisainer Paul Hebert, kes oli loonud värvianalüüsiks erilise skripti ja käis sellega läbi sellised suured keskkonnad nagu Google, Facebook ja Amazon.

Hebert koostas nendel veebilehtedel leitud värvidekoodide täieliku kataloogi ja lõi nende põhjal visualiseeritud värvilahenduste kaardid. 10. septembri seisuga koostatud analüüs on leitav siit.

Sinist on veebilehtedel nii palju, et Hebert tõi sellest eraldi välja türkiissinise variandid. Analüüsist selgub, et sinise järel teisel kohal on halli varjundid, edasi tulevad punane, türkiissinine, kollane, valge, must ja roheline.

Mis puutub täpsemalt näiteks Facebooki, siis selle üldine tonaalsus on küll sinine, kuid keskkond kasutab analüüsi põhjal ka väga palju teisi värve – kuni kolm korda enam võrreldes Google’i, Wikipdia ja Baiduga. Amazon on samas täiesti sinine ning Yahoo palett kujutab endast sisuliselt kaleidoskoopi. Kõige vähem eri värvitoone kasutab Google.

Allikas: Wired

Tagasi üles