Audi, BMW ja Mercedes Benz on esimesed autod maailmas, mis saavad endale järgmisel aastal külge ohtralt andureid, et jagada saadud informatsiooni teeolude ja parkimiskohtade kohta automaatselt teistega.
Autod hakkavad ise vabu parkimiskohti leidma
Möödunud aastal 2,8 miljardi euro eest Nokialt Saksa autotootjate omandusse läinud kaardilahendus Here on nimelt loomas lahendust, mis kogub liikluses olevate autode kohta reaalajas infot nende kiiruse, asukoha, suuna, äkkpidurduste, teel olevate liiklusmärkide, liiklusõnnetuste ja ka vabade parkimisvõimaluste kohta.
Nii infot andvate kui omandavate autode juhid ei pea ise selleks midagi tegema. Sarnast lahendust on teatavasti pakkumas ka Google loodud kaardirakendus Waze, kuid see eeldab sisselogitud juhtide enda tegevust info jagamisel ja omandamisel.
Here ise nimetab arendatavat lahendust Open Location Platform. Juhid näevad selle tulemusi oma pardakompuutri ekraanil neljas valikus: liiklusolud, võimalikud ohud, liiklustihedus ja parkimine.
Hiljem jõuab sama lahendus ka teiste autotootjate sõidukitele.