«Me peame valmistama midagi paremat,» kummitas mehe peas mõte, kui oli nädalaid velomobiiliga tööle ja koju sõitnud ning siirdunud ülikooli jätkusuutliku energia kursustele. Nagu oma ideesse jäägitult uskuvate idufirmade puhul tihti ikka, on seni idee realiseerimiseks kasutatud peamisel iseenda säästusid, kahe auto asemel on tema perel nüüd üks, paat müüdi maha, nagu ka suure osa tema omanduses olnud ühe ettevõtte aktsiaid.
Aga tagasi ratta enda juurde. Neli ratast on selle all stabiilsuse saavutamiseks, eri kurvides. Pikkuseks on seadmel veidi vähem kui 2,4 meetrit ning laiuseks alla 80 sentimeetri. Veelgi vähem võtab see ruumi parkimisel, kuna see tõstetakse automaatselt tagaotsale püsti.
Valminud on ka visuaalne prototüüp selliste jalgrataste garaažist – päikesepatareide abil elektrienergiat tootvad keeratavad putkad, millesse mahub neli sellist ratast püsti.
Ratas on veel varustatud esi- ja tagavalgustusega, täielikult sõltumatu vedrustusega ning ka lisavarustusena õhufiltriga, mis esiotsast siseneva tänavaõhu salongikõlbulikuks muudab. Selle valmistamisel on kasutatud peamiselt vaid kahte materjali: alumiiniumi ja taaskasutatavat plastikut.
Sõita saab selliste ratastega nii jalgrattateedel kui autoteedel – kehtivad täpselt samad reeglid, mis tavajalgrattale.
Per Hassel Sorensoni sõnul on ratast võimalik kasutada ka talvel, kuna on projekteeritud väga stabiilseks ning võimalik kasutada ka talverehve. Kokpiti küttena on esialgu mõeldud siiski vaid inimkeha enda poolt toodetav soojus.
Hetkel on ettevõttel töös kahe sellise jalgratta prototüübi loomine ning otsitakse tootmise käivitamiseks 2,5-miljoni eurost investeeringut. Podbike’i veebilehel on võimalik rattaid juba eeltellida ning neid on sisse antud juba 30 ringis. Ühe ratta hind on esialgu veidi vähem kui 4000 eurot, kuid hinda loodetakse veelgi alla saada – isegi kuni poole võrra, kui tootmine on täismahus käima läinud.
Nii asutaja Per Hassel Sorenson kui ettevõtte tegevjuht Anne-Lise Heggeland on varem töötanud riigi nafta- ja gaasitööstuses, kuid nafta maailmaturu olukord on ka neid sundinud uusi väljakutseid otsima. Naftahinna languse tagajärjel arvatakse töö olevat kaotanud ligi 50 000 riigi elanikku ning eelkõige suunatakse neid riigi eestvedamisel ettevõtlusesse.
Oma ideed plaanivad nad tutvustada ka peagi algaval Oslo Innovation Week'il.
Euroopa suurim rohetehnoloogia ideede võistlus ClimateLaunchpad on Euroopa Innovatsiooni- ja Tehnoloogiainstituudi jätkusuutliku majanduskasvu toetamiseks suunatud programmi Climate-KIC algatus.