Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Kosilasteta jäänud Twitterit ootavad hiigelkärped

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Twitter
Twitter Foto: SCANPIX

Börsil veedetud 11 kvartali jooksul miljardeid dollareid kahjumit kogunud mikroblogivõrgustiku Twitter ostmisest on loobunud mitu suurfirmat. Ellu jäämiseks on ettevõte sunnitud viima läbi suuri kulukärpeid, kirjutab Reuters.

Oktoobri alguses selgus, et Twitteri ostmise vastu olid huvi kaotanud mitu nimekat ettevõtet, teiste seas Google, Apple, Microsoft ning Disney. Reedel viis sotsiaalmeediaettevõtte aktsia kuueprotsendilisse langusesse teade, et ka pikka aega ostu kaalunud Salesforce otsustas siiski sellest loobuda. Kui spekulatsioon, et 12 miljardi dollari suuruse turuväärtusega sotsiaalmeediahiiglase ostmisest on huvitatud Jaapani telekomifirma Softbank, ei vasta tõele, seisavad Twitteril iseseisva ettevõttena ees väga keerulised ajad.

SunTrusti analüütiku Robert Pecki sõnul tuleks mikroblogivõrgustikul koondada 10 protsenti oma 4000 töötajast, et säästa aastas 100 miljonit dollarit. Ilmselt tuleks kõigepealt pöörata pilgud müügi- ja turundusüksuste poole, kuna neile kulutab Twitter teenitud tuluga võrreldes rohkem kui kaks korda enam kui konkurendid

«Twitteri kulustruktuur oli ehitatud lootuses, et selle kasutajabaas kasvab palju suuremaks,» selgitas Peck. «Kuna kasutajate juurdekasv on peatunud, tuleb ettevõttel suure tõenäosusega liigseid kulutusi kärpida.»

Kui 2015. aasta esimeses kvartalis oli Twitteril 302 miljonit igakuist kasutajat, siis tänavuse aasta juuliks oli see arv kasvanud vaid 11 miljoni võrra.

Esimesel poolaastal kulutas Twitter müügile ja turundusele 473 miljonit dollarit, mis on 40 protsenti samal ajal teenitud käibest. Sama näitaja on Facebookis 15 protsendi peal, Google´i emafirmas Alphabetis aga 12 protsendi peal.

Ka teadus- ja arendustegevusele kulutab Twitter palju rohkem kui rivaalid. Esimesel poolaastal oli kuluks 334 miljonit dollarit ehk 28 protsenti käibest,  Facebooki näitaja oli 24 protsenti, Alphabeti oma 16 protsenti.

Samuti tuleb ettevõttel kärpida uute töötajate boonuseid.  Eelmisel aastal määras Twitter töötajatele lausa 682 miljoni dollari väärtuses aktsiapõhiseid kompensatsioone.

Twitteri lähituleviku plaanid selguvad ilmselt 27. oktoobril, mil ettevõte tutvustab oma kolmanda kvartali tulemusi.

Tagasi üles